Mijn zoon is een dief

Mijn dochter dus. Niet volgens het dametje aan de kassa van de c&a. Die zei me wat een mooi ventje dat ik mee had. Ik lachte breed en zei haar dat het een meisje is. Ze lachte terug en zei dan onmiddellijk erna dat het toch moeilijk te zien is soms als hun haar nog zo kort is. Goed geantwoord dacht ik, zo kort op de bal, dat is misschien niet de eerste keer dacht ik. Ik vond het wel heel grappig en nam het dametje natuurlijk niets kwalijk. Ik kan haar ook niets kwalijk nemen. Mijn dochter was nochtans gekleed in een rokje met witte legging, maar die zag je niet zo goed in de loodzwaretientonnergevoel-cosi (wat ga ik BLIJ zijn als ik die op de zolder kan zwieren!). Het was haar wit-blauwe hemdje en de blauwe kousjes die haar de das omdeden denk ik. Na de c&a, op naar de h&m waar het meisje aan de kassa mijn lieve schat omschreef al een ‘koddigaard’. (ok, dit valt te betwisten, maar ik denk dat de West-Vlaamse vrouwelijke versie ‘koddige’ is ;-)) Mannelijke versie of niet, het hemd zal ze niet meer dragen ๐Ÿ™‚ Ik heb wel de neiging om ze in het blauw te kleden want met haar felblauwe oogjes die ze van de papa heeft geรซrfd, straalt ze gelijk zot. Later als het carnaval is stop ik ze waarschijnlijk in een smurfentenue, een avatar of een of andere blauwe pokemon.

Of dief, juist ja.

Mijn boodschappen doe ik de laatste tijd vaak in de Lidl. Waarom? Omdat de heavy-cosi er in past. Die zet ik nooit of ten immer รณp de kar. Dat ziet er veel te creepy uit, wie doet dat nog? In de kar dus. Dan zet ik de klep open zodat ze kan rondkijken en ik geef altijd iets wat ik in de winkel wil kopen zodat ze haar kan bezig houden. En het is nu al de tweede keer dat ze het meegepikt heeft! Foei! De feta kaas waar ze zat op te sabbelen verdween achter haar en eenmaal thuis merkte ik dus op dat ik ze niet had betaald. De vorige keer had ik hetzelfde voor, in de Delhaize. Bewijs dat die anti-diefstalhekken of hoe noem je het, niet werken zeker? Want, nu ik er zo over schrijf, heb ik ook al enkele keren cola en een bak bier gepikt. Ik beken! Maar, onbewust, echt! Die stond op mijn kar langs onderen en ik vergat dit te zeggen. Ook de kassierster vroeg het niet. Zou dit vaak voorkomen? Nu vragen ze altijd ‘en nog iets mee van drank?’. Ooit antwoordde ik: ja, een bak bier. En ze rekende mij eentje aan van 25cl ipv van 33cl. Het heelal wil mij korting geven, kan niet anders.

 

 

 

5 gedachtes over “Mijn zoon is een dief

Geef een reactie

