zwangerschapssilo’s

Ik heb mij maandag ingeschreven bij de Weight Watchers. Diegene die mij kennen zullen zeggen, alé! da’s toch niet nodig! Althans dat denk ik toch. Ik ben niet de mollige dame die kampt met overgewicht. Ik ben zelfs niet ontevreden met mijn lichaam. Ik heb weinig tot geen complexen en berustte me zelfs in het feit dat ik enkele kilootje bijgekomen was. Ook mijn wederhelft is content denk ik 🙂 

Tot ik die zomerbroek wou passen en ik hem slechts tot aan mijn knieën kon schuiven. Toen gingen er alarmbelletjes rinkelen, hele sirenes loeiden af in mijn hoofd. 

O Oww…

Een vriendin van mij kampte een eindje geleden met hetzelfde probleem. De zwangerschapskilo’s (hier moet ik even lachen wanneer de autocorrectie ‘zwangerschapssilo’s’ suggereert :-D)  en de extraatjes die er langzamerhand en op hun kousenvoeten bij kwamen. Het is net alsof je gaat gaan slapen, je steekt ’s morgens het licht aan en hop, daar zijn ze.

Ewel, ze schreef zich in bij de WW-ers en wat een figuuurtje!

Dusja, ik wil dat natuurlijk ook hé. Euhum euhum. Ik ga eerlijk zijn en ik geef je hier zonder schaamte mijn cijfertjes. 1m75 Groot en 76,6 kg.. Ik weet het, ik ben groot, maar je kan het daar niet blijven op steken. En omdat ik mij terug tiptop voel (jammer genoeg kan ik niet verwijzen naar mijn verleden blogjes die ik heb gewist 😦 wat heb ik daar spijt van! Kort samengevat: ik heb enkele maanden gevochten tegen een depressie en ik versloeg hem with flying colors :-)) schreef ik me in en ga ik de uitdaging aan.

Anyway, Vermageren dus! Ik ben dus helemaal in mijn nopjes, want deze onderneming gaat gepaard met TAL van lekkere en gezonde RECEPTJES! Jihaaa! Ik heb me dus al twee dagen (want dinsdag gestart) kunnen uitleven in de keuken en ik geef toe, heel lekkere dingen mogen koken, van ontbijt tot tussendoortje. Blogje met fotootjes volgt zeker nog. Tot nu toe ondervond ik enkel positieve zaken.

– lekkere receptjes dus, en nieuwe dingen uitproberen.

– het groepsgevoel: ik ben een strever, ik geef dat openlijk toe. Op school had ik dat ook. Ik wil niet afgeven en onderdoen voor de rest en ik ga door tot ik slaag 🙂 Bij de ww-ers vertaalt dat zich als volgt: je wordt elke week gewogen, en ’t is niet echt privé want de weging gebeurd niet zo discreet vind ik. Ik wil dus resultaat! 

– de motivatie: Als je naar een bijeenkomst gaat wordt je enorm gemotiveerd. Niet enkel door je eigen doelen en motivatie die je moet noteren en die je nu en dan eens leest (dankzij de handige app!!) maar ook door de anderen. Hun ervaringen, tips. 

– de coach zelf, een toonbeeld van karakter en van slagen want die is natuurlijk al 30 kilo afgevallen, en de foto’s liegen er niet om. Het is dus zeer haalbaar.

– Handige app’s zoals ik daarnet al zei. De easy start app en de weight watcher app is zo handig. Als je punten telt hoef je die niet zonodig op te schrijven, je neemt je smartphone bij je en in een wip staat er op wat je gegeten hebt. Automatisch verrekend dit zich in je puntendagtotaal. Ook je beweging kan je toevoegen (ik verdiende bvb. 3 punten door 45 min. te gaan zwemmen, en dat motiveert natuurlijk om te gaan sporten!) om die dan op te souperen met een extraatje, of juist niet!

Zoals je waarschijnlijk al gemerkt hebt 😉 ben ik laaiend enthousiast en ga ik er voor. Ik zal je ook mijn doel weergeven: 67 Kg. Dat is een goeie negen kilo vermageren. Oke, is wat veel, maar waarom niet? Mijn eerste doel is nu: 72,3.

Yes we can!

Geef een reactie

