Moederdag

Oke, het is misschien vijgen na Pasen. Maar laat ons het toch nog eens hebben over deze mooie dag πŸ˜‰ Mijn allereerste moedertjesdag trouwens! Ik ben geen type die er een gans gedoe van verwacht maar ‘k was toch zeer blij dat ik die ochtend opstond en een mooi boeketje in mijn handjes geduwd kreeg πŸ™‚ Toen zei mijn liefste nog: ‘ Volgend jaar zal ze oud genoeg zijn om iets te knutselen he’. Natuurlijk verschijnt er dan een glimlach op mijn gezicht. Van wie zou dat nu niet zo zijn! Voor mijn eigen mama had ik een fruitmand gehaald (yep, samen op dieet) en die was ook héél content. Zo een fruitmand geven, vind ik nu ook wel een leuk cadeau, als je graag fruit eet tenminste, zo niet kan je er iemand wel ferm mee kloten ;-).

Moederdag dus. De dag voor alle moeders. En ja, ik ben blij dat ik ook tot die groep behoor, van de mama’s. Toen ik mama werd was ik 1000 man sterk. De eerste maanden beleefde ik enorm intens. Na verloop van tijd ontdekte ik dan ook de perfectionist in mezelf en moest ik mezelf ook wel wat afremmen. Mama zijn, kan je vergelijken met iemand in de zee gooien, om het eens zo te zeggen. Het ene moment is alles rustig en van het ene op het andere moment spat het water langs alle kanten en is het storm op zee! (lees: slapeloze nachten, huilbuien, niet weten wat er in godsnaam scheelt, ziekenhuisbezoeken,…). Gelukkig maken we dat al bij al nog niet zo vaak mee. Waar heb ik me het meest van al moeten aanpassen? De onvoorspelbaarheid denk ik. Want ja, ik heb graag mijn leven gepland en enige voorspelbaarheid vind ik niet mis. En laat dat nu met een baby van nu al negen maand niet zo evident zijn πŸ™‚ Maar nogmaals, we klagen niet!!! Want mijn dochter is een vrolijk mensje met een guitig lachje en een sterk willetje, zo merk ik nu al πŸ™‚ Er zit ‘poer’ in, zoals we dat hier zeggen. En dat heb ik wel graag.Β 

En dat ze nu en dan eens haar keel openzet om iets duidelijk te maken neem ik er graag bij. Of als ze in haar bumbo zitje zit en haar opeens helemaal uitstrekt en met pruillip duidelijk maakt dat ze er geen zin meer in heeft, vind ik schattig. Wanneer ze bijna elke keer kaka doet wanneer ik op het pΓΊnt sta om te vertrekken en we dan te laat toekomen bij de onthaalmoeder, tja, een toonbeeld van stiptheid ben ik nog steeds niet denk ik πŸ™‚ Maar kijk da’s de aard van het beestje πŸ™‚

Moeder zijn, het overkomt je, je bent het, niemand kan je er op voorbereiden en als het er is dan is het toch 1 van de mooiste rollen die je kan invullen in je leven!

2 gedachtes over “Moederdag

Geef een reactie

