Zo zie ik me graag

Zo zie ik me graag. Dát stond er op de spiegel in het paskotje van de E5-mode. Ik was het er niet mee eens. 10 Kleedjes paste ik. Eerst maatje 38 of M, maar toen herinnerde mijn lumpies mij eraan dat ik op dieet sta. Ik grabbelde dan met een veel te nauw aansluitend kleedje vlug tussen de rekken een maat 40. De verkoopsters hadden mij niet eens gezien denk ik, die kwebbelden er op los terwijl ik hopeloos de jurk zocht die ik nodig heb voor de communie van mijn nichtje donderdag. De kleine was mee en begon na jurk vijf tegen te pruttelen. Gooi daar nog eens bij dat ik me daardoor lichtje begin op te jagen en alle moeite van de wereld heb om de ritssluiting toe te doen en ik word een klein beetje nukkig. Algauw kan ik mijn gedachten ombuigen als ik die kleine naar me zie lachen. Lach maar gij kleine, ’t wel dankzij gij dat ik hier sta te sukkelen en mij in een veel te kleine maat probeer te wriemelen, denk ik terug. Secondje later smelt ik natuurlijk van dat guitig lachje ;-))

Leuk zicht. Het paskotje is overvol. Kapstokken met kleedjes, sjakos, maxi-cosi met kind. Daardoor beweegt het gordijn heen en weer als ik mijn lichaam van het ene naar het andere kleedje versjouw. Ik had als voorzorg mijn figuur corrigerend ondergoed mee. Van net boven de knie tot onder de borst gaat dat ding. Het hielp niet echt. Eenmaal thuis gooide ik het ding weg. Ik gaf het op, en besloot met al mijn moed naar de JBC te trekken. Ik maakte niet dezelfde fout en graaide de 40’s mee. Uiteindelijk vond ik wat ik zocht! Een donkerblauw kleedje met wat stof ter wegmoefeling zonder er uit te zien als een zwangere versie van mezelf (want dat doen de meeste wegmoefelkleedjes). Thuis te combineren met mijn blauwe pumps en zwart vestje, kon ik mij herinneren toen mijn gedachten dwaalden naar mijn kleerkast en wat er allemaal in hangt. Vol goed humeur en een kleine die terug bedaard was, ging ik op tweede jacht. Als je alleen gaat shoppen en geen verkoopsters rond je hebt dan moet je véél meedoen. Ik nam zo een pyjama-achtige broek mee die nu in de mode is (klinkt raar maar ja, het is in de mode!). Die kwam mij natuurlijk te kort. Daarnaast kocht ik wel een jumpsuit! Eentje met korte broek, de lange versie flatteert mij totaal niet.

Deze is het.

Afbeelding

 

Maatje medium 🙂 (beetje eigenwijs??) En deze hang ik uit, in mijn slaapkamer, zodat ik er in de zomer perfect in pas! Ik ben er trouwens al 1.5kg kwijt. Dus dat zal wel lukken zeker 😉

Vrouwen he!

5 gedachtes over “Zo zie ik me graag

  1. 104 Kilo zegt de weegschaal. Schoon aan de haak, geen grammetje vet, alleen maar hersens denk ik bij mij zelf.
    Een nieuwe spijkerbroek kocht ik online, Dezelfde maat als mijn vorige.

    Afvallen blijft een moeilijke bezigheid!

    Bewolkte groet,

    Like

Geef een reactie

