Rolling away

Onze dochter gaan vanzelfsprekend niet naar de opvang als ik thuis ben. Wat doet zo een kind een godganse dag? Ondertussen is ze al tien maanden en ze wordt meer en meer beweeglijker. Dat wil nu zeggen dat ze heen en weer rolt en achteruit sluipt. Gelukkig kan ze wat zittend spelen en blijft ze dan ook zitten. Maar als ze neerligt, is er geen houden meer aan. Na vijf minuten hoor je dan wat geween omdat ze weeral eens klem zit onder een of ander meubel. Het park wordt dan ook minder en minder gebruikt. Het wordt gewoon te klein. Wat we ook hebben is dit:

wpid-wp-1402987874606.jpg

Herkenbaar? Daarin zit ze nu en dan dus eens. Ze kan met haar voetjes aan de grond en beweegt zich dan gretig achteruit. Tot ze niet meer achteruit kan en mama dan geroepen wordt om haar van koers te veranderen. Je moet creatief zijn met zo een kind. Ik zet haar bvb naast de wasmachine als hij draait en als ik in de badkamer moet zijn. Dan is ze gefascineerd en kan ik mij rustig klaarmaken. Die kleine beweegt zich dus meer en meer rond in het huis. Men had mij er natuurlijk al voor gewaarschuwd. ‘Wacht maar tot ze kruipt!hoho!’ Of: ‘Wacht maar tot ze rondloopt’. De wilde waarschuwers, zo noem ik ze. En soms hebben ze godverdomme nog gelijk ook. Nu al zit ze de isolatie af te krabben aan onze onafgewerkte deuren. Trekt ze kasten en schuiven open, trekt ze aan de rol wc papier terwijl ik in de douche weerloos zit toe te kijken. Allemaal voorproefjes van haar groeiende curiositeit. Mama haar haren staan er nu en dan eens van recht, maar het merendeel van de tijd vind ze het gewoon schattig en smelt ze keer op keer :-))

Geef een reactie

