vakantie

Elk jaar is er bij ons op het werk een dag georganiseerd waar je kan drinken, wandelen, eten, leefgroepen bezoeken, optredens bekijken en beluisteren, enz. Er is ook tal van kinderanimatie. Kindergrime, go-cart rijden, paardjes rijden, pedalo’s varen, enz. Het is echt de moeite en een ware hoogdag voor onze gasten. Elk jaar moeten de personeelsleden ook helpen, als je niet van dienst bent. In het begin zag ik daar wat tegenop en ook vandaag omdat ik eigenlijk al in vakantie ben (officieel pas morgen maar dat vrij weekend en die vrije dagen voorheen voelen aan als een verlenging van mijn komende vakantieweekje.). Het kakweer had er ook mee te maken. Gewapend met mijn winterjas en paraplu vertrok ik. Maar, wat heb ik mij geamuseerd vandaag. Mijn taak was om ervoor te zorgen, met een collega, dat de parkings om een degelijke manier bezet werden. Een beetje de inkomende wagens coördineren. Ja, dat is nodig. Sommige mensen kunnen duidelijk niet goed parkeren en parkeren schaamteloos schuin of nemen twee plaatsen in. En dan was ik er om een beetje ambetant te doen en om te gaan vragen of ze wat rechter willen staan. Leuk. Zet daarbij een sympathieke praatgrage collega, een appeltaartje onderweg en enkele pintjes bij de hand, samen met onverwachts goed weer en hup, een goed besteed half dagje helpen voor het goede doel. (pintjes helpen). Hier en daar een klaptje doen en nu en dan bekend volk tegenkomen. De tijd vliegt. Ik ben best blij met mijn werk. Elk jaar hang ik dan ook de poster aan mijn raam die de jaarlijkse festiviteiten aankondigt. Laat ze mij daar maar werken tot ik op mijn pensioen ga, binnen hier en … ? jaar. Na thuis komst was er niet zoveel tijd om te rusten want morgen vertrekken we naar molenheide! En wat zien we er naar uit! Vooral mijn naaste ziet het ferm zitten. Die zit al weken te hunkeren ( af te leiden uit het feit dat hij elke dag en tegen iedereen het woord ‘Molenheide’ uitspreekt) naar ons uitje. Ik vind het wel schattig :-)) Ons eerste echt gezinsuitstapje. Waar moet je anders heen met zo een kleine bubbel. Vanavond werd haar valies al gemaakt en morgen moet nog vanalles gebeuren. Bed verschonen voor mams die komt ‘huissitten’ en de planten water geven. Onze valiezen maken, nog wat kleine boodschappen doen en stofzuigen. Het mocht u misschien al opgevallen zijn dat vrouwen vooraleer ze op vakantie vertrekken, nogal de neiging hebben om te poetsen voor ze vertrekken. Zelfs ik, de atypische (poets)vrouw. Terug thuiskomen in een proper huis is belangrijk voor ons. Meestal is dat uit praktische overwegingen denk ik. Omdat de berg was die er dan na de reis moet doorgedraaid worden op moeder de vrouw zit te wachten bij thuiskomst. Ik heb wel nog geluk. Uit goede bron vernam ik dat mams het onkruid zal verwijderen uit onze terras, een taakje die al een eindje op mijn veel te lang wordende to-do lijstje staat. Jeej! (het ene staat totaal niet in verband met het andere in dit verhaal maar ik ben gewoon blij dat ik het niet moet doen ;-)) Maar laten we ons concentreren op de vakantie en niet op het werk! Waarschijnlijk wordt het een superweek die veel te vlug zal eindigen, maar we gaan er van genieten.

U ook, een prettige vakantie!

Geef een reactie

