Het verlof

Gisterenavond ging ik terug gaan werken, na twee weekjes verlof. Veel lof was er niet aan, het zonnetje liet zich niet zoveel zien. Er was behalve verbouwingswerken niets gepland. Zodus heb ik mij eerlijk gezegd soms een beetje verveeld. Nu we al twee weken bij ons ma logeren en het binnenblijven is, valt er niet veel te doen. Ondertussen heb ik ma haar keukenkasten eens uitgekuist, de boven opgeruimd en grondig gestofzuigd, en hou ik me bezig met de was en de plas. Uit verveling dweil ik zelfs elke week hier! Waauw! Met een hond in huis is dat ook wel nodig. Poetsen en drie dagen erna swifferen. Haar overal. Doet mij nog eens bevestigen dat ik nooit of ten immer huisdieren wil. Dat de hond veel blaft en plasjes doet in huis na een nacht doet er ook veel aan. Verder dan dit ging het verlof niet. Saai he! Zondag gingen we wel gaan geocachen. Een kindvriendelijke wandeling in Torhout van 3 km langs de velden die we deden met zus en haar kinderen. De reeks heet ‘sprookjes’. Leuk! De route omvatte 6 caches en een bonuscache. Bij iedere cache moest er een vraag worden opgelost door de kinderen. In wat stak de wolf zijn poot? Lap, dat wisten we al niet. In de melk, de verf of de bloem… Gelukkig kwamen de legger van de reeks tegen en konden we het vragen. De bonuscache lag verstopt in het bos en was voorzien van veel speelgoed. De kids konden iets kiezen en daarna gingen we iets verderop wat gaan drinken, terwijl de kinderen speelden in het zand en op het springkasteel. Voor de niet-cachers. Aan de overkant van onze route staat het kasteel (waar eigenlijk ook een mooie cachereeks ligt) Wijnendale waar je leuk kan wandelen. Een aanrader. En dat was het hoogtepunt van ons verlof. 🙂

 

Geef een reactie

