De kapper

Om 9u, prima, tot dan!

A. zet ik af bij een vriendin. Daarna rij ik goedgemutst richting centrum Ieper.

Naar de kapper gaan, een hoogdag voor mij. Ik wacht altijd veel te lang, maar eens ik er een afspraak heb, kijk ik er enorm naar uit.

Goeiemorgen!
Goeiemorgen, neemt u maar plaats aan de wastafel.
De baas komt binnen. Hallo! Alles goed? Zet u maar nekeer hier si en zeg het een keer.
Ik wil een froufrou, wat denk je? En liefst lang laten. Is dat de mode? Pas ik daar mee?? Mijn superkapper is de beste want hij kan echt goed knippen, en hij neemt zijn tijd om na te denken wat er zal gebeuren. ’t Is beslist! Een froufrou wordt het, speels met lang haar dat wat wordt bijgeknipt.

Aan de wastafel: hoi! Hoe gaat het? En hoe gaat het met je kindje? Goed hoor, al 14 maand. Goh wat gaat de tijd vlug!

En we zijn weg…

Lekker keuvelen terwijl mijn haar wordt gewassen. Weeral veel te lang gewacht, droog, met gespleten punten. Shampootje erop, conditionertje, haarmaskertje.

Hoofdmassage gewenst? YES PLEASE!

Ogen dicht en genieten maar. Dan naar de kniptafel. Ongelofelijk hoe mijn kapper knippen kan. Gepassioneerd door zijn job, dat zie je. Daarna blaast 1 van de meisjes mijn haar. Stuk voor stuk goede kapsters. Maar Dirk, die knipt altijd.

59 Euro later wandel ik geheel ontspannen naar mijn auto, naar mijn vriendin. Een cavaatje? Tuurlijk 🙂 Blijf je niet eten? Abaja waarom niet? Koffietje nog? Eweja gow…

Eens thuis, de kleine in bed, stofzuigen en poetsen, blogje schrijven, wat nagenieten..

ZALIG!

4 gedachtes over “De kapper

Geef een reactie

