De verslaving

1732705

Was het nu twee of drie jaar geleden dat ik besloot om te stoppen met roken. Ik had al verschillende pogingen ondernomen. Maar deze keer was het voor echt. Mijn oma heb ik nooit gekend, gestorven aan longkanker. Na de diagnose was ze er niet meer na enkele maanden. Een achternicht had borstkanker maar genas gelukkig. Maar toen ik hoorde dat haar moeder ook longkanker had.. dat was precies een ommezwaai. Er ging een belletje rinkelen en iets zei me dat ik het misschien ook wel eens zou vangen als ik niet stopte. Ik besloot om te stoppen. En het lukte. Toen we een kindje wilden was het vanzelfsprekend dat ik er vanaf bleef en zo was ik rookvrij.

Tot op heden…

Nu zal ik denk ik ontdekken of mijn wederhelft meeleest :-).

Toen ik deze week naar de kapper ging, ben ik dus blijven plakken bij mijn vriendin. Daar rookte ik een sigaret. Een eindje daarvoor waren we gaan uiteten met twee vriendinnen, daar rookte ik ook mee. September heb ik dus al veel gerookt. Dinsdag kocht ik een pakje. In den Aldi. Dat kost trouwens al 7,10 €! Wat ik veel vind voor aldisigaretten. Enfin, dan heb ik hier gisteren in den duik gerookt, ’s middags en ’s avonds na eten. Deze morgen voor ik begon werken en ene na het werk. Wat een bekentenis hier zeg, ik zit precies op de biechtstoel. Ik kan jullie wel vertellen dat ik mijn pakje ondertussen heb weggegooid. Want ik was goed op weg om terug volledig verslaafd te geraken. Voor het werk, na het werk, na het eten… En deze van deze middag smaakte me zelfs al niet meer. Dus… een klein herval. Het is en blijft een verslaving, die domme stinkstokken. Ik denk dat het iets is waar je nooit 100% van af geraakt. Ik ken mensen die gelegenheidsroker zijn. Enkel bij een feestje, of wanneer ze uitgaan. Dat zou ik niet kunnen.

Dus, beste sigaret. Het was in het begin leuk je terug ontmoet te hebben, maar gelieve niet meer terug te keren. Je kost te veel, je maakt ziek. En je stinkt!!!!

6 gedachtes over “De verslaving

  1. Ik en Big zijn nu iets meer dan een jaar sigarettenloos door een gelijkaardig verhaal als het jouwe, komaan doorbijten, we kunnen dit en we willen toch allemaal een schoner lijf langs de binnenkant ook langs de buitenkant maar dat is een ander verhaal 🙂 🙂

    Like

  2. 30 Jaar ben ik schoorsteen geweest.
    Sinds dit Millennium rook ik niet meer.
    Ik mis het helemaal niet.

    Maar van de dertig jaar roken ben ik wel dertig jaar met stoppen bezig geweest.

    Gezonde en rookvrije groet,

    Like

Geef een reactie

