Onverwachts shoppingtripje

Deze avond na een lange maar productieve dag werken kom ik thuis. Ik geef mijn liefste een zoen, neem de kleine vast en geef ze ook een welkomstzoen. Veel reactie behalve geneut en getutter kreeg ik er niet van terug dus ik besloot die direct naar bed te brengen, ik had geen zin in gejank en gebleit (nee hoor het kind was moe.. ;-)). Ik open de laptop, betaal een rekening, bekijk hoeveel shopgeld ik nog heb om schoenen te kopen en kijk naar mijn mails. Daar zie ik staan: shopnight in L&L, open tot 21u. Ik twijfelde nog om te gaan maar gezien de nood aan 1 of 2 maten meer en met het oog op 20% korting op de hele collectie, spring ik in de wagen. Nog 50 minuten om een outfit te vinden. Ik graai er op los en neem alle kleedjes die ik mooi vind mee. Plus een blauw broekpak. Het ziet er lang uit, wat goed is want broeken en broekpakken staan mij meestal niet wegens te kort. Samen met een oude bekende starten we het passen. Toevallig hadden we hetzelfde broekpak mee en ja, het staat me. Naast het passen van, laat ons zeggen een gans rek kleren, wordt er ook feedback gegeven tussen ik, de oude bekende en de verkoopster, die mijn nicht is. Ik ben dus zeker van eerlijkheid. Geen verkoopster die alles mooi vind terwijl je er eigenlijk bij staat als een opgeblazen pad en je elk moment in tranen kan uitbarsten, of liever hoopte dat de spiegel gebarsten was. (a women’s mind…) De kleedjes vlogen aan en uit, en uiteindelijk werd de verkoop afgesloten: een blauw mouwloos broekpak met een feloranje blazer en een blauw kleedje met bruin-oranje motief met bijhorend giletje. Voor 111 euro is het geklonken. Mijn aanwinst heb ik nog niet getoond omdat ik al wÊÊt dat de reactie op het broekpak niet zo super zal zijn, dus wacht ik tot we eens weggaan om hem dan omver te blazen van de wauwfactor :-p
Het onverwachts avondje shoppen was een leuke wending na deze lange werkdag. Ik kan je ook nog meedelen dat ik weinig tactvol een serieuze flater heb begaan. Wij waren dus met drie onze ongezouten mening aan het geven aan elkaar op onze outfits. Toen het meisje haar pashokje uitkwam en er stond met een kleedje aan, zei ik: nee, niet mooi hoor! Waarop zij zegt: Dat zijn wel mijn kleren he… Waarop ik luidop begon te lachen (echt uit beschaamdheid, lachen leek mij het enige wat ik kon doen). Toen ze zei ze dat ze het nog niet helemaal juist aanhad dacht ik nog gered te zijn met mijn opmerking dat het daardoor wat te wijd was maar niets was minder waar. ‘k Had het weer geflikt. Soms kan ik nogal botte uitspraken doen maar deze was toch een toppertje :-p

download

4 gedachtes over “Onverwachts shoppingtripje

Geef een reactie

