Waarvoor dank

wpid-img_20141017_130245.jpg

– Mijn dochtertje en haar grappige manieren, haar vrolijkheid en schaterlach, haar eerste stapjes en zelfs haar vroege ingebouwde wekker (van zes uur deze morgen :-)) die mij soms zelfs een beetje tot ochtendmens maakt (wie had dát ooit gedacht??). Dan heb ik vóór 10u30 boodschappen gedaan, soep gemaakt, was gedraaid en wat strijk gedaan. Maar het is natuurlijk niet altijd zo :-p Vroeger sliep ze in de voormiddag en deed ik een tukje mee, nu slaapt ze enkel ’s middags en tuk ik niet meer. Vind ik niet erg hoor. Ik ben geen middagtukker. Nu maak ik van de tijd gebruik om wat blogjes te lezen, koffie’tje te drinken, zelf wat te bloggen…

– Getinte dagcrème. Dagcrème én foundation in 1. Werk en tijd gespaard, ideaal. Om 1 of andere reden begin ik overal op het gezicht puisten te krijgen. Van die dikke etterpuisten waarvan ze ’s morgens nog zo onschuldig lijken, tegen de middag gegroeid zijn en je ’s avonds tot het besef komt dat je heel de dag rondgelopen hebt met een gezwollen rode bult op je kaak, voorzien van een centrum wit-gele pukkel in het midden. Hopelijk niet aan het eten nu?

– Daarop volgt: een haardroger en haarlak, voor het in toom houden van haarhorens en froufrou-kuif-toestanden (schoon zicht hoor als ik opsta, ik toon je ooit wel eens mijn morning-look)

– Koopjes: t-shirtjes die zitten als gegoten voor 9,99 €, pyjama’s van den Aldi, 2 en 1 gratis, … yeah!!

– Figuurcorrigerend ondergoed :p a god’s gift

– Vochtige doekjes. Een vergiftigd geschenk weliswaar. Onze dochter kan ze niet goed verdragen dus roodheid en open billetjes alom. Deze worden vanaf nu zoveel mogelijk gebannen en vervangen door wc papier en een kommetje water. Geen producten meer of toch zo weinig mogelijk. Wat is dat toch brol soms… geen wonder dat ze soms geïrriteerd geraakt. De doekjes zijn wel handig voor aangekoekt snot in haar, gezicht, oren, … of omvergegooide gesmolten ijscrème, of op de grond gegooid eten, kwijl, …

– Jeroen Meus. Kan koken, is enorm charmant, ziet er goed uit, ziet er volgens mij het type man uit van huisje-tuintje-boompje die helpt in het huishouden, de hond buiten laat, kookt en de afwas doet, de vuilbakken op tijd buitenzet, … jaja ’t is mijne dada. Hij heeft zo iéts. Maar de ‘mijnen’ kan er gerust naast lopen hoor 🙂

kip in de oven van Meusje.

kip in de oven van Meusje.

Dit exemplaar bvb. Zó sappig en gemakkelijk: Verwarm de oven op 160 graden. Graai een kip, pluim ze, zet ze recht en vul ze met drie laurierblaadjes, drie takjes tijm, een grof gesneden ui, peper en zout en twee gepelde en gekneusde lookteentjes. Kruid de kip van buiten met peper en zout, snoer ze goed toe met keukentouw en bak ze aan beide kanten aan in boter tot een goudgeel korstje ontstaat. Leg ze dan in een braadslee met een klontje boter op en steek ze in de oven (60tot 75 min afhankelijk van de grootte). Af en toe bedruipen met het braadvocht. Giet ook bakvocht over van toen je het in de pan aankleurde. Mo mens! Mo goed! En, de liefde van de man gaat nog steeds door de maag… 🙂

6 gedachtes over “Waarvoor dank

Geef een reactie

