A women with a plan

Typisch, zó typisch ik. Duizend en één dingen plannen op een dag, en de dag zelf beseffen dat je het toch nooit allemaal klaarspeelt. Het begon deze morgen toen mijn wekker om 7u afliep. Zo had ik nog ruime tijd om mezelf te douchen, te ontbijten met de kleine, die laatste aan te kleden en te vertrekken. Om 7 uur dus.. pak 7u10.. of toch nog een beetje, 7u20 dan! Ik ga opsta… 7u35: SHIT ik moet OPSTAAN!

Kleine nog niet wakker, vlug in de douche! In de douche hoor ik D. in de living. ‘Je mag ne keer leren opstaan wi in plaats van te snoozen!’.

‘Ja, ik weet het…’

Ondertussen ben ik uit de douche en zet ik me bij de kleine met mijn kommetje muesli. Kijken hoe ze haar boterhammetje met confituur opeet. Hem in twee trekken, het middelste opeten en dan de korstjes. Zoals ze met beleg eerst haar beleg opeet, het dan opentrekt in twee helften, en dan de helften oppeuzelt. Het doet me glimlachen. Ik hou er van haar af te loeren.

9 Uur moest ik in Moorslede zijn. Daar had ik afgesproken met iemand waarvan ik iets gekocht had via tweedehands. En aangezien ik op bezoek ging bij mijn oma in Ledegem, kwam dat goed uit. Ik volg netjes mijn gps. Toen ik aankwam in de straat vond hij het nummer niet. Tiens.. Raar. Achter de wijk waar ik me bevond stond een nieuwe wijk. Met enkele niet-katholieke manoeuvres bevond ik mij ‘plots’ aan de nieuwbouw wijk. Kasten van huizen, naast nieuwbouw huizen die allemaal op elkaar leken.. Hoewel nummer 96 nergens te vinden was. 95 En 98, maar 96.. Hmm ik stond voor een raadsel. El petito vonden het niet leuk om stil te staan en begon van haar oren te maken. En ik vond dat verdomde huis niet. Toen ik het ging opgeven, mijn haren bijna ging uittrekken en aan mezelf geïrriteerd zei dat ze het speelgoed kon steken waar de zon nooit schijnt, ging ik nog eens onze correspondentie checken. Daar stond ik dan, een minuutje later bij numero 46…

Daarna op weg naar oma. Daar ben ik veel te laat vertrokken richting huis. Gelukkig kwam D. zelf laat thuis van het voetbal en om 13u konden we onze eend opsmoefelen. Volgens alweer een topreceptje van Meus.

Dan ging ik.. was draaien, was plooien, was uithangen, strijken, soep maken, groenten blancheren en invriezen, stofzuigen en misschien nog een dweiltje slaan. Om tegen 16u bij mijn ma te zijn.. Verder dan een wasje draaien ben ik niet geraakt..

7 gedachtes over “A women with a plan

Geef een reactie

