Recupereren

Ik rij naar huis na een lange werkdag. Op de radio is men aan het praten met een jong meisje. Op de achtergrond hoort ze iets van geluid. Ze vraagt of het hondje op de achtergrond ook van one direction houdt (want daar ging het over). ‘Dat is mijn broertje’, zegt de meid. Waarop de radiomadam het weg lacht. Zou ik ook doen denk ik bij mezelf. Zou mij ook overkomen, zo een uitspraken. Jammer dat ik ze niet onthou of ze stonden hier regelmatig eens op de blog. Ik vond het wel grappig.

Het was een zwaar weekend en het zat nog in mijn kleren. Dat is dan zo zeker, als je ouder wordt. De meesten denken nu waarschijnlijk, hoor ze, nog zo jong.. Maar ja het is wat het is, ik heb precies meer tijd nodig om te recupereren dan vroeger. Zaterdagavond zijn we gaan eten naar vrienden. A. sliep in een reisbedje en het liep uit tot 3u30. We zijn dan maar blijven slapen. Om 6u45 was ze wakker. Na drie uurtjes slaap zaten we een half uurtje later met het bevriende koppel en de kindjes aan tafel koffiekoeken te eten. Het was erg gezellig. We babbelden wat na over de avond voordien. Het was de eerste keer dat we het lief ontmoetten van onze andere vriendin. Die heeft 4/5 van de avond liggen slapen en snurken in de zetel en kwam alleen aan tafel om te eten en te drinken. Toen hij niet sliep keek hij naar een film op TV. En hoewel de gastvrouw de tv al drie keer verzet had op studio brussel, hij nam het bakske en verdraaide het steeds. AlΓ©, het was gezellig hΓ©! Zei ik nog toen hij wegging. Hij zal het niet gehoord hebben gezien hij slaapdronken en zonder iets te zeggen de deur uit ging. Hij zal nogal gekeken hebben in de spiegel toen hij opstond de dag erop, wanneer hij ontdekte dat hij mocht frotten om zijn gezicht proper te krijgen, die we vol getekend hadden met zwarte stift toen hij sliep.
Aaaahja die moet het mor weten!

Die ochtend vertrokken we naar huis. Om ’s middags al om 14u30 paraat te staan voor de jaarlijkse familiebijeenkomst. Koffie en taart, en daarna drank. Voor mij water aub.

Maandag was ik thuis en deed ik ’s middags een noenetuksje.

En vandaag was ik maar nen oovn, ‘een halven’.

5 gedachtes over “Recupereren

Geef een reactie

