Einde?

Hier zit ik dan, met de bedoeling een laatste blogje te schrijven. Nu ik hier zit, twijfel ik dan weer of het wel het laatste blogje moet zijn? Zal ik het dan niet missen, zoals de vorige keer? Ik heb ondertussen wel ontdekt dat ik niet de schrijver ben die elke week een blogpost doet van ‘waaauw’, maar eerder nu en dan, iets schrijven wat ik wel leuk vind of de ‘goesting’ heb om wat te pennen. Maar om van een schrijfmicrobe te praten? Nee, dat niet. Inspiratie heb ik althans genoeg. Vaak denk ik bij mezelf wat een leuke post iets zou kunnen zijn, maar dan geraak ik maar niet achter de pc. Sinds ik geen facebook meer heb, ligt de laptop meer stof te vangen dan dat ik hem gebruik. WordPress bekijk ik via mijn gsm en het enige dat ik volg en lid van ben is Instagram.

Het blogje in mijn hoofd verdwijnt dan stilaan op de achtergrond, tot er een nieuw komt piepen maar dan geraakt die ook niet op het scherm. Is het dan de moeite om nog een blog te hebben?

In het begin vond ik het erg leuk, maar eerlijk, na een eindje toen het nieuwe er af was verdween ook de goesting. Eerst schreef ik vrij open en kwamen er, voor mij toch, gevoelige onderwerpen aan bod. Nu lijkt het alsof het mij niet meer aantrekt dat schrijven.

Misschien moet ik dan toch maar stoppen..

We zullen zien, ik denk er nog eens over na!

Schrijven jullie maar gerust verder 😉

4 gedachtes over “Einde?

  1. Datzelfde gevoel overviel mij zaterdagavond, toen ik mijn postje voor zondag wou klaarzetten. En dat voor een Vlaamse aap die al twee en een half jaar aan het bloggen is op zijn webstekje. Toch heb ik doorgebeten, omdat ik een vervolgverhaaltje heb klaarstaan tot het eind van dit jaar, waarvan ik in alle nederigheid denk dat het, na de wending die het binnenkort zal nemen, best wel een mooi einde kent.
    Een ‘blogpauze’ is misschien een compromis me jezelf? Gewoon de weblog laten staan en afwachten of nog inspiratie komt?
    Alvast succes met je beslissing. Je schrijft heel mooi, en de microbe zal ooit wel op ÊÊn of andere manier weer opzetten.

    Like

Geef een reactie

