De planner in mij

Het is alom gekend dat ik schuldig ben bevonden aan het obsessief en overmatig plannen van allerhande en het daarbij komen te flippen als iéts die planning volledig overhoop gooit. Ik heb het nu concreet over mijn opvangplanning die nu volledig overhoop is gegooid door 9 wijzigingen in mijn voorlopig uurrooster. Maar daar zal ik nu niet over uitweiden want ik heb nogal de neiging om daar over door te drammen 😉

Het is denk ik sinds ik naar het hoger onderwijs ben gegaan, dat ik een agenda begon te gebruiken en dat ik stilletjes aan begon om hier en daar wat te noteren in de agenda om niets te vergeten. Nu ik een dochtertje heb is dit duizend keer verergerd en is mijn agenda mijn heiligdom. Als ik het kwijt ben dat ween ik tranen met tuiten, dat kan ik u op een blaadje geven! Het is mij niet van thuis uit meegegeven want mijn ma is uit zichzelf geen planner. Vorig jaar heb ik haar wel een agenda gekocht omdat ze mij altijd vroeg om dingen te onthouden in haar plaats! Kleine kortsluiting. (onthouden kan ik niet zo goed). Als ik vroeg om bv voor A. te zorgen zei ze: ”t is goed maar ga je dan nog een berichtje sturen zodat ik het niet vergeet’. Jamaarja nee he! Zo werkt dat niet he! En dus nam ik haar mee in de wereld van de planning en organisatie 🙂 en tot nu toe werkt het wel en kocht ze zichzelf al een betere agenda, eentje die voor haar beter paste.

Een goeie week geleden stonden ze hier opeens van de houthandel. Om onze omheining te leveren. Jamaar meneer, zei ik, ze gingen enkele dagen vooraf bellen zeiden ze me (aja want ik ging dat dan inplannen)! Ja? zei de man. Maar kijk ik ben hier nu he, zal ik ze hier lossen? Euh. Ik denk, ik denk nog een beetje. Wacht hoor, ik telefoneer naar D.
Kleine kortsluiting.
D. neemt niet op. Meneer staat daar voor de deur, te kijken en te grijnzen, met zijn koddige snor mij aan te staren en te denken, weer een vrouw die van niets weet. Ondertussen stapelt het verkeer zicht op, want het is spitsuur en hij staat nogal op de baan geparkeerd. Gelukkige komt mijn hero af en begroet de man. ‘Los maar hoor!’. Zegt hij. En voor ik het weet ligt de living vol met planken.

Nee, dat past niet in mijn kraam.

Mama zijn gooit die planning nu en dan ook overhoop, maar da’s anders 🙂

3 gedachtes over “De planner in mij

  1. Elk jaar begin ik trouw mijn agenda in te vullen.
    Wanner het drukker wordt schiet het invullen er bij in.
    Meestal onthoud ik mijn afspraken.

    Ouder wordend loopt mijn hoofd nu een beetje over.

    Moet ik toch ook maar gaan inplannen?

    Vrolijke groet,

    Like

Geef een reactie

