Meststof voor de blog

’t Is eigenlijk triestig hé. Deze blog. Moet dat hier nu eens bekijken. Ochere met moeite een blogje per maand. Precies of miss hersenspinselkrabbels wilt nekeer bloggen maar ’t lukt haar niet.
Ja ela! ’t Is niet van niet willen en ’t is ook niet van niet kunnen. Het is, tja, wat is het eigenlijk. Geen inspiratie? Nope dat is het ook niet. Telkens ik achter de pc kruip komen de woordjes vlot en weet ik altijd over wat schrijven. Het gebeurd bijna dagelijks dat ik zelfs een idee heb, om te bloggen, om wat neer te pennen. Maar ik geraak er gewoon niet.
My god… Ik ben stilaan aan het veranderen in één van zo een moeders die zegt ‘geen tijd’ te hebben. Hou mij tegen! En ik heb dan nog maar 1 kind! En het is een fraai kind! En het kind slaapt gemiddeld twee a drie uur over de middag! En ik werk 4/5!
Ewel, als ik er zo eens over nadenk. Dan is mijn blogdepressie, zoals ik hem zal noemen, begonnen ongeveer de periode dat ik Facebook ben gestopt. Sinds ik geen Facebook meer heb, haal ik amper nog de computer boven. Ook sinds ik ongeveer diezelfde periode een deftige smartphone heb gekocht waar ik via de handige apps veel op zit te tokkelen. Dan hoef ik ook de pc niet meer open te doen.
Toen ik Facebook checkte, was het een automatisme om ook WordPress te openen en er wat op te gaan tokkelen. En ja, het is nog altijd ontspanning. Want, er was een tijdje dat ik hierin twijfelde en dat ik dacht ‘nu heb ik nog niets geschreven, ik moet dringend iets schrijven’. En dan werd het meer een opdracht en another job to be done dan echt ontspanning slash hobby. En dat klopt niet, dacht ik. Blog werd afgesloten, zonder boe of ba. Na een tijdje begon het wel te kriebelen en had ik spijt van mijn beslissing en van al mijn blogjes die ik verwijderd had. Daar kwam opnieuw hersenspinselkrabbels boven. En, raar maar waar, meer volgers dan voordien. Al is het zeker daarvoor niet te doen. Hoewel ik reacties natuurlijk heel erg leuk vind, is het niet mijn ambitie om veel volgers te hebben. Ik vind het gewoon leuk om eens op het gemaksje wat neer te pennen en ja, het doet ook eens deugd om wat te schrijven, en het hoeven daarvoor niet altijd zware onderwerpen te zijn. Daar wringt het schoentje me ook soms. Zoveel leuke, dagdagelijkse, herkenbare dingen waarover ik wil schrijven. Maar het komt er dan niet van. Ik stel het uit (uitstelgedrag, ZO een probleem bij mij soms). Waardoor het soms zo belachelijk lijkt om te schrijven over iets dat drie weken geleden gebeurd is. Plus dat ik dan gewoon vergeet wat ik ging schrijven, desondanks het wel iets moois kon worden. Dan komt er soms eens een zwaarder onderwerpje tussen. Die blijven dan, typisch, wél hangen. Maar als ik dan enkel die overhoud dan wordt deze blog geen leuk plekje meer om eens wat rond te snuisteren, dan wordt het 1 depri boeltje.

Jaja mensen, het zit diep 😉

Er is natuurlijk ook goed nieuws! Er is hier namelijk een blogster onder ons die ook een vriendin is. Zij sleept me in vanalles mee, zonder dat ze het soms beseft 🙂

– eigenlijk is het dankzij haar blog te lezen, dat ik ook ben beginnen bloggen.
– zonder dat ze het denk ik zelf besefte gaf ze mij vaak een duwtje tijdens mijn/onze opleiding ortho. Want zij is altijd met alles op tijd, voorbereid en ik slabak soms wat achter. Ja het raakte wel af maar er kwam wel eens nachtwerk aan te pas en ook wat stress 😉 Zodat wanneer Liese zei dat ze al halverwege haar taak zat, bibi in gang schoot. Zij is zo een chilly Willy en ik soms zo een stresskonijn. Dat komt natuurlijk omdat ik alles uitstel.. Vicieuze cirkels hier, amai! Maar ik ben mijn leven aan het beteren hoor!
– In tijde van mijn vorige blog had ik een bucket list. Daarin stond iets van kooklessen volgen. Liese stelde mij voor de kookles te volgen van de kvlv en hup, nu ben ik samen met haar lid en kijk ik twee keer in het voorjaar en twee keer in het najaar zot veel uit naar ons kooklesje! Dat is pas wijverij!
– zij zette me ook al aan om verder te bloggen, toen ze de doodse stilte op deze blog al eens opgemerkt had.

Zodus! Nu komt de aap uit de mouw! Ik kreeg een ‘what’s appje’ (een berichtje via what’s app ;-)) van haar, waarop stond dat ze mij genomineerd had! Ik dacht eerst, dat is weer zo een tag achtig iets waar je vraagjes moet invullen en andere mensen ook taggen. De dag dat ik ontdek hoe je eigenlijk iemand tagt moet nog komen. Leuk, dacht ik, zal ik misschien mezelf nog eens achter de pc zetten en een leuk blogje schrijven. Tegelijkertijd dacht ik ook, ’t wordt ook saai op de blog als het enige wat ik kan nog, vraagjes invullen is.
Maarrrrr.
Niets was minder waar, ik werd genomineerd voor dit!

Ik ging naar de website, begon te lezen. (jaja, lees maar eens! Je moet dit nu wel lezen als je dit blogje ECHT wil begrijpen) En ja, u zal het wel beamen denk ik, dit is precies iets voor mij lieve mensen. Een schop onder mijn kont om hier eens iets deftigs van te maken. Mag ik eerlijk met jullie zijn dat ik er vaak aan gedacht heb om er wéér de brui aan te geven. Maar, opgeven ligt niet in mijn aard. Ik ben geen quiter. Daarom leg ik de lat voor mezelf ook soms een beetje hoog. Toegeven dat iets niet lukt/dreigt te mislukken. Daar heb ik moeite mee.
Laar ons hopen dat ze mij er uit pikt, om deze uitdaging aan te gaan, zodat deze blog een boost krijgt, ge zult niet weten waar je het hebt!

En als ik de give away niet win, ga ik (nog) niet stoppen hoor. Ik wacht wel op een volgende schop onder mijn kont.. Al dan niet van mezelf.

9 gedachtes over “Meststof voor de blog

  1. Schoppen tegen een kont zal ik nooit doen.
    Al wil ik mij weleens omdraaien bij het zien van een mooi achterwerk.

    Het regelmatig bloggen gaat mij na twee winterslapen redelijk af.

    Maar ik heb dan ook een lelijke kont.
    Mijn achterwerk komt beter tot zijn recht gewoon op een stoel zittend bij mijn pc.

    Vrolijke vakantiegroet,

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

