De liefde van de vrouw gaat door de…

wpid-dsc_0197.jpg

Ons bed. In de living. Waar we nu al een goeie week slapen. Leuk eigenlijk, uit je bed en onmiddellijk de keuken in, koffietje, aan tafel. Ook wanneer je nog in je bed ligt te ronken is het zalig wanneer de andere koffie aan het maken is (die andere dat is dan meestal D. en ik ben diegene die hem nog nekeer draait. Meestal lig ik dan zo dat ik het bed volledig inpalm, benen en armen gestrekt, op zíjn kussen. Er is iets met dat kussen van hem..raar maar als hij opstaat, móet ik daar eens eens op liggen voor ik opsta…).

D. is onze kamer volledig aan het renoveren. Oude huizen zijn namelijk scheef en schots. Of schots en scheef. Ook niet bijster goed geïsoleerd. Om een voorbeeld te geven. Als de buurvrouw haar licht aansteekt, hoor je ‘klik’. Gelukkig is ze alleenstaand… 😉
Beneden hadden we hetzelfde voor, hebben we volledig tegen geluid geïsoleerd, en dat is zeer goed gelukt. Boven dus hetzelfde. Profielen, isoleren, osb platen, gyproc. Nieuw plafond, nieuwe vloer en schilderen.

wpid-wp-1444682232554.jpeg
wpid-img_20150926_090850.jpg

We zitten in de fase van het schilderen. YES! Geen lelijk paars meer (ik zie die kleur wel graag, maar niet in een slaapkamer). Geen lelijke hippielamp meer. Zaaaalig. Het begint dus stilaan vorm te krijgen, onze kamer.

En de verdienste ligt volledig bij mijn klusser in the house, mijn handyman, mijne Roger, mijn dobbit-held. Ik ben hem erg dankbaar! En dan vervul ik met plezier het cliché van ‘de man werkt en de vrouw het huishouden’. Dan loop ik niet te zagen van de kousen op de grond, de trui over de stoel, de afwas die op de keuken staat, de schoenen die rondslingeren. Nee, dan berg ik alles netjes op en maak dessertjes en zondags eten zoals hij het graag heeft. De liefde van de man gaat door de maag. De liefde van de vrouw, door de gyproc 😉

15 gedachtes over “De liefde van de vrouw gaat door de…

  1. Klussende mannen zijn goud waard ! En wat een vooruitzicht zeg, zo eens goed lawaai kunnen maken eens die kamer volledig af gaat zijn 🙂 …
    Ik kan trouwens meespreken over dunne muren : in ons eerste huurhuisje konden we de bejaarde buurman op zijn nachtemmer horen gaan, ik wil vooral niet weten wat hij van ons kon horen …

    Like

  2. Klinkt bekend, al konden wij het geluid in het vorige huis met geluidsisolatie niet volledig dempen. We gingen van hen wel of net niet kunnen verstaan (was het aan beide kanten dezelfde taal geweest was het wel gelukt) naar horen als de peuter pubermanieren had, dus het was het wel waard!
    Zalig, zo’n man die dat kan 😀

    Like

  3. Wat geweldig als je man kan klussen! Ik heb ook dat grote geluk! En idd, dan doe je met plezier een geste in het hetgene de vrouwen goed zijn! Het wordt vast heel mooi! Geniet ondertussen van het livingslapen!

    Like

Geef een reactie

