30 dagen voedselwinst

Hoeveel voedsel gooi jij weg denk je? Denk je dat dit veel is, of ben je er van overtuigd dat je geen zo een weggooier bent? Ik zag het al staan op de nieuwsbrief van de gezinsbond en een tweede keer via die van de kvlv. Waarom niet eens meedoen, dacht ik bij mezelf? Vanaf 1 november doe ik dus mee aan de 30 dagen voedselwinst. Elke dag verzamel je alle voedsel die je normaal zou weggooien. Op het einde van de dag weeg je die en dit hou je bij. Na 1 maand zou je ongeveer 20% minder voedsel moeten weggooien, ook al denk dat je niet zoveel weggooit. Gaandeweg krijg je verschillende tips mee. Verdere info vind je hier.

Wat me nu al binnenschiet is, dat wij vaak brood weggooien. Vroeger was dat echt erover. Nu vriezen we hetย in porties in, maar toch blijft er vaak over. Dat is omdat ik veel op het werk eet en dan blijft er wel eens brood liggen. Wat ik ook vaak overheb is rijst, pasta en gekookte aardappelen. Dit zijn zo de eerste dingen die in mij opkomen.

30 Dagen bewuster omgaan met eten dus. Lijkt me wel nuttig om eens te doen. Bewustwording zeggen ze daar tegen zeker?

Ik zal er dus regelmatig iets over posten. Kon ik je warm maken voor dit projectje? Schrijf je dan nu in via de site. Wat houd dat nu in, dagelijks iets wegen? Je kan er ook prijzen mee winnen als je netjes alles bijhoud en doorstuurt plus je verspilt minder.

Da’s een win-win situatie is it not?

10 gedachtes over “30 dagen voedselwinst

  1. Ik geloof niet dat we heel veel weggooien. Warm eten is in 99 van de 100 gevallen echt allemaal op. Gooien inderdaad wel ‘ns brood weg en overrijp fruit. Maar voor de rest valt het wel mee.

    Like

  2. Ik doe ook mee! En ik vind het best leuk om wat bewuster met die restjes om te gaan. Voor broodpudding heb je 300g brood nodig, maar brood kan vaak wel wat liggen en dan spaar je ’t zo bij elkaar. Mijn kleuter en ik maken dat samen, we doen er dan bpchocola en noten of banaan bij, of een appeltje en kaneel. Heerlijk!

    Like

Geef een reactie

