Friskie friskie

‘Gaat Amber naar Maya kijken?’

‘Bumbalu!’

‘Geen Maya? Of het zandkasteel?’

‘Bumba!’

‘Verdimme..’

Verslaafd zeg ik u, die kleine Bumbagroepie van mij. Ze staat op en het eerste wat ze me vraagt is: ‘Bumba kijken’. Vragen, zeg ik, zagen ja! Nu, het zou ikke niet zijn of er is geen structuurke aan verbonden. Eerst eten, dan kleren en dan Bumba. En dan kan ik op het gemakske naar de badkamer.
Het heeft lang geduurd voordat ze televisie keek. Ze was er niet echt in geรฏnteresseerd. Nu is ze al haar schade aan het inhalen. Ze mag hoor! Beperkt… Anders zou het niet goed zijn voor mijn zenuwen.. Maar ik moet bekennen. Ik heb hem toegelaten, die kleine clown. In het begin moest ik er echt niet van weten! Die ambetante clown met zijn spraakgebrek. Zijn Bumbalees (ja, zijn taaltje heeft een naam!):

Friskie friskie (koud), friskiebal (sneeuwbal), Nonnie (neen), cadeaukie (cadeau), noisy noisy (misselijk), wasdana? (wat is dat nu?), stappie stappie (stappen), velokie (fiets), tomtom (trommel), shojkie (warm),…

Eigenlijk moet ik toegeven dat ik Bumba wel leuk begin te vinden… Vooral omdat het eigenlijk perfect op maat is van mijn kleine peuter. Haar favoriete aflevering is Bumba in Afrika, aflevering 1. Bumba is bang van de leeuw, vind ze de max! Grappig eigenlijk.. Voor eventjes ๐Ÿ˜‰

Bumbalu!
(Daaag!)

22 gedachtes over “Friskie friskie

  1. Ukkie vond mijn meid ook tof en dat is wat minder lawaaierig dan Bumba. Nu ze een kleuter is zet ik onze klassiekers op dvd op: snorkels, molletje, freggels, sesamstraat, casper het spookje, de smurfen. Kijk ik stiekem mee.

    Like

Geef een reactie

