Aside

30 dagen voedselwinst, deel 2

image

We zijn ondertussen al aan de helft van de uitdaging. 30 Dagen zo weinig mogelijk voedsel verspillen. Elke dag alle eetbare resten afwegen en noteren. Op de website van 30dagen.be krijg ik in een grafiek het overzicht. mijn verspilling, die van het gemiddelde in totaal en het daggemiddelde.

Wat ons betreft, ik denk dat we goed bezig zijn, hoewel dat al die andere Vlamingen het beter doen dan ons. Zij zitten ongeveer met een gemiddelde van rond de 50 gram, wij van rond de 125.

Ondertussen werden er twee nieuwe recepten uit de mouw geschud waarvan eentje nog in probeersel is. Ik had op een dag patatten gekookt en de rest van de straat kwam mee eten. Maar ze hadden allemaal afgezegd en daar stond ik dan met mijn patatjes. Ik ging naar de kast, zag daar nog een potje zalm in blik staan en kwakte het een en het ander samen. Wonder boven wonder smaakte het goed. Dit was na het eten dus honger had ik niet meer. Ik heb dus de rest ingevroren, zal ze dan eens paneren en kijken of ik er kroketjes kan van maken. Zo ja dan is het een winner, zo nee dan heb ik nog meer dat ik moet weggooien.

Ik deed ook iets met basilicum en kip en ik heb nog een mooie tip om oud brood te verwerken (en nee het is geen verloren brood of broodpudding). Later hier meer over.

Want laten we eerlijk zijn, broodpudding maken is 1 ding en ja het is lekker, maar na Β ganse bakvorm broodpudding heb je het wel gehad. Ik heb de helft al kunnen meegeven met Davy voor op zijn werk. Het voordeel is dat ik een nieuw receptje gevonden heb met appeltjes. Zal ik je later ook wel eens vertellen πŸ˜‰

Het valt op dat de frigo leeg blijft. Er wordt veel vanuit de vriezer gegeten. Enkel het nodige wordt aangekocht. De restjes worden mooi weggezet in de frigo en niet alleen de dag erna maar ook de dag dÑÑrna (meestal) opgegeten.

En dat ik een stuk boven het gemiddelde zit, dat wijt ik aan de 4059 andere Vlamingen die meedoen.

Zij spelen vals πŸ˜‰

 

6 gedachtes over “30 dagen voedselwinst, deel 2

Geef een reactie

