Hoe haakt ie?

‘Is dat een poncho dat je bezig bent?’

‘Ja, een poging tot’.

De twee oude dametjes leken het niet veel te zien, een jonge twintiger (;-)) aan het haken. Ik zat bij de dokter met een zeer oor. De perfecte gelegenheid om dat haakwerk mee te nemen. In plaats van de oude story’s op het tafeltje samen met de flair en ander bepotelde magazines. Als je er zo aan denkt. Magazines bij de dokter. Germ-alarm!

Sinds kort heb ik een nieuwe hobby. Haken. Of crocheren, zodat ze dat hier zeggen. Ik zocht een hobby. Of je het nu raar vind of niet, ik heb tijd over. Ik ben geen tv-kijker, en ik lijk goed mee te kunnen met het huishouden. De rustpauzes die ik inlas tussen de taakjes thuis, werden opgevuld met gsm, pc, bloggen. En dan nog. Tijd over.

Ja, ik heb een peuter die drie uur slaapt over de middag, wat wil je?

Ik weet eigenlijk niet meer echt hoe ik er op kwam, maar opeens dacht ik, haken, misschien is dat iets voor mij. Algauw lag mijn schof vol met wol (wij hebben hier elk ‘een schof’, ik en D. hebben er één en de kleine twee, je bent volledig vrij wat je er in gooit, zolang het maar in je schof is en niet er buiten).

Ik foefelde wat met een proeflapje, een paar hartjes, een sterretje en ik begon aan mijn eerste stuk: een poncho. Hier zie je het begin er van.

 

Nu kwam ik vandaag tot het besef dat die poncho eigenlijk niet zo heel soepel valt. Ik postte het op de facebookpagina van de ontwerpster er van (ik maak het via een tutorial op tjoebtjoeb). Ze bevestigde het.. Beter opnieuw doen met een grotere naald.. Ondertussen zitten er al meer dan twee bollen wol in en een paar uur werk..

Dus ga ik nu, na dit blogje, alles terug uithalen.

En dan begin ik straks terug opnieuw…

 

11 gedachtes over “Hoe haakt ie?

  1. Liese zegt:

    Ik ben geen poncho-fanaat. In de jaren 90 is dat een periode wreed hip geweest, mijn moeder ging er mij 1 aansmeren als ik zwanger was, maar het tentgevoel was al zonder poncho sterk aanwezig, dus heb vriendelijk bedankt!

    Like

Geef een reactie

