Kerstmis in Keulen

dsc_0470.jpg

‘MOGOWZEG’

Schreeuwden we bijna met zijn allen uit. Oké, enkelen van ons… Alé, IK dan…

Maar hey! 50 Euro per nacht mét ontbijt in een vier sterren hotel, 300 meter van de Dom, in het hartje van Keulen, op kerstdag!

We keken er naar uit, naar de kerstmarkten. Ik heb ze al enkele keren gedaan. Het is dé kerstsfeerervaring ever! Lichtjes, kraampjes, véééééél voedselstandjes, reuzachtige kerstboom.. alles aanwezig voor wat mijmerij in Keulen.

Jaja, eine bitte roendschnoesteren und smoefelen und shoppereien in Köln.

Tot ik de dag voor ons vertrek een telefoontje kreeg van de vrouwelijke kant van het koppel vrienden die meeging.

‘De kerstmarkten zijn al gedaan de 23ste’
‘ Je meent het!’
‘En de winkels zijn ook niet open’
‘En ook niet op..’
‘Ook niet op tweede kerstdag’

Miljaar!

Onmiddellijk schiet de molen in gang. Wat zijn de andere opties? Annuleren. Kost ons 80 euro.
Een ander koppel zoeken om mee te gaan die het ziet zitten om te gaan geocachen.
Geen succes. Vaneigens, iedereen moeten kerst gaan vieren.
Annuleren dan maar? Over mijn lijk! Nee zeg ik! Ik zag er zo naar uit, kerstmarkt of niet.
De opvang voor Amber was al geregeld, ze kon twee nachten bij oma slapen.
Het hotel, het uitgebreid ontbijtbuffet.. Ik zag het allemaal in rook opgaan..

Tot Davy op de proppen kwam met een geniaal idee. Phantasialand.

Phantasialand! Baja gij!

Zet mij in een pretpark en je kan 10 jaar en meer van mijn leeftijd afdoen. Ik wil op elke gevaarlijke attractie, hoe vlugger, hoe meer overkop, hoe liever. Ik eet fruit op een stokje in chocolade gedopt, ik schreeuw de longen uit mijn lijf en lach daarna onophoudelijk tot de attractie stil staat.. (dat geldt enkel voor de rappe dingen he, op dingen genre theekopjes zou dat een beetje belachelijk zijn…)

En zo werd het toch een leuke uitstap. ’s Avonds gingen we gezellig gaan eten bij kaarslicht, at ik zelfgemaakte tortellini in een Italiaans restaurant. We negeerden het feit dat ik er een muis had gezien.
Sliepen in een geweldige kamer met grote badkamer, aten ons buikje vol bij het ontbijt. Gingen via Antwerpen (Meir) naar huis en kwamen totaal versleten terug thuis.

De dag erna werd er niets maar dan ook niets productief gedaan. En de batterijen werden terug opgeladen. Hoewel ze eigenlijk niet echt leeg waren.

11 gedachtes over “Kerstmis in Keulen

  1. jawadde gij!
    In zo’n pretpark ga ik er ook helemaal los door! Kan niet spectaculair genoeg zijn voor mij.
    Phantasialand is al een hele tijd geleden, maar m’n dochter sprak al eens de wens uit om er naartoe te gaan. Zou dus wel eens een 2016-plan kunnen zijn… 😉

    Geniet verder van je dag,
    en tot volgend jaar, Ann-Sophie!!!

Geef een reactie

