Couscous met geroosterde paprika en mozzarella

Twee kilo.

Dat was de tussenstand van de feestdagen. Beschamend! En we hadden nog oudejaarsavond te gaan én nieuwjaar te vieren bij schoonouders.

Aiaiai…

Gelukkig trotseer ik nu elke zondag de weegschaal. Met de neus werd ik op de zware feiten gedrukt. Ik wil niet meer naar die 82 kilo gaan. Echt niet. Dus werd er tot aan oudejaarsavond geen brood gegeten. Klinkt als een straf maar dat is het niet hoor. Ik at terug meer muesli bij het ontbijt, fruit met platte kaas. Als lunch een omeletje met champignons.. De mogelijkheden zijn er. Ze moesten enkel terug wat opgefrist worden.

Er werd dus ook geluncht zonder brood en met restjes uit de koelkast. En zo kwam er een receptje tot leven. Niets speciaals hoor. Ik gooide een weinig ingrediënten bij elkaar waarvan ik dacht dat die zouden passen. Kwam goed uit. En omdat het vlug klaar is en helemaal niet moeilijk, gooi ik het hier ook even op de blog.

img_20151229_144128.jpg

Vergeef mij de kwaliteit van de foto’s.. ze blijven met de smartphone getrokken. Vind ik gewoon handig.

Je hebt nodig voor 1 persoon :

  • 65 gram couscous
  • gele en rode kerstomaatjes
  • gele, rode en groene paprika
  • olijfolie, peper en zout
  • (gedroogde) tijm
  • kleine mozzarella bolletjes
  • optie: groentenbouillon

Snij telkens een halve paprika in blokjes. Meng in een kom met peper, zout en een eetlepel olijfolie.

Zet een grillpan op het maximum en grill er de paprikablokjes in. Bestrooi met tijm. Mag gerust een eindje opstaan.

Kook ondertussen water. Meng die al dan niet naar eigen smaak (ik deed het hier nu niet) met een stukje van een groentebouillonblokje. Overgiet de couscous in een kommetje tot die net onderstaat. Dek af en zet opzij.

Snij de kerstomaatjes in 4, de mozzarella in 2.

Maak de gare couscous los met een vork. Meng er de warme gegrilde paprika, de tomaatjes en de mozzarella onder.

Dat is het!

 

Deze variant maakte ik nadat ik er eerst eentje maakte met ipv mozzarella, komkommerblokjes. Van de komkommer haal je dan de zaadjes uit en die snij je in kleine blokjes. In dit recept zit er dan geen tomaat, hoewel dat eigenlijk wel kan! Hier deed ik ook verse peterselie bij..

wp-1451401398274.jpeg

 

Variëren kan hier dus eindeloos…

11 gedachtes over “Couscous met geroosterde paprika en mozzarella

Geef een reactie

