PLOG : de noestige werkster

Noestig, is dat eigenlijk wel een woord? Naarstig, zal het wel zijn. Daarnet ben ik eens ferm uit mijn zetel geschoten en heb ik buiten eens de handen uit de mouwen gestoken. Al een eindje zit het tussen mijn twee oren om ‘de terras te doen’. 2 Maal per jaar is dat nodig bij ons. Een keer in het voorjaar en een keer in het najaar. Ik ben veel thuis geweest in de week de laatste tijd. Ook nu maandag, dinsdag en woensdag was ik thuis. Daarom kon ik alles in mijn huishouden op het gemaksje doen en ondertussen mijn vriendinnen eens uitnodigen. Zondag had Davy al goed opgeruimd en een dweilke geslaan, dus daar moest ik al niet meer naar zien. Resultaat: het is nog maar woensdag en mijn was én strijk is er ook al door! Waauw.

Lang leve het 4/5 werken! Ik zou er eerlijk gezegd anders niet doorgeraken. Chapeau voor diegene die het wel doen!

wp-1458139601576.jpeg

Nodig: Schrobber, emmer, vuilblik, javel. Javel is zo iets straf, opletten voor de kleren!

dsc_0648.jpg

We mogen er al eens margi uitzien dus. Iets aan het aandoen van werkerskleren geeft mij het gevoel een hele dag te kunnen doorgaan (je moet er natuurlijk wel in geraken dan ;)).

dsc_0651.jpg

Na het heen en weer sleuren van enkele emmers water vanuit de badkamer naar buiten besef ik, dat we sinds vorig jaar een kraantje hebben buiten! Ik weet nog hoe ik heb verlangd achter dat kraantje! Niet meer sleuren met emmers vanuit de badkamer of gieter na gieter gaan vullen om plantjes water te geven in de volle zomer. Nu nog onthouden dat ik ‘m heb dus…

wp-1458139607921.jpeg

Na eventjes schrobben en het water dat opdroogt, kan je hier en daar al het resultaat zien. Het is en blijft een oud terras (dit is nog een schoon stuk) maar het ziet er toch al niet meer groen uit!

dsc_0640.jpg

Ik was vroeger klaar dan gedacht en de kleine sliep nog. Met het idee om dit jaar wat meer bloemetjes buiten te zetten, besloot ik om de potten al uit het tuinhuis te halen en ze te vullen met bloemaarde. Natuurlijk zag ik de ‘tip’ pas na het vullen van de eerste pot. En ik heb kik ook geen zo een hydro korrels! Er halen gaat ook niet.

Ik dacht opeens aan de kapotte koffietas. Die heb ik dan maar in mijn andere potten gezwierd. Daarna had ik nog wat bamboestokken en hout afval. Zal ook wel lukken zeker?

Deze staan klaar om beplant te worden! De vierkante bak die ik nu al een jaar of drie denk ik heb, is van plaats veranderd, bemest met korrels en wordt later gevuld met een nieuwe plant rozemarijn, tijm en basilicum. Dan is er nog plaats over voor een sla plantje of wat rucola. Geen aardbeien dit jaar of andere groenten.  Ik heb er gewoon geen tijd/goesting voor. Nog een pot peterselie en wat bieslook in een pot en daarmee doen we het.

dsc_0654.jpg

Na al mijn werk kon ik op het gemak de boel opruimen. De kleine gunde mij een middagdut van 2 uur en 45 minuten! Daarna heb ik nog het gaatje van mijn droogmolen gezocht. Het is verdwenen! Op handen en voeten heb ik gezocht. Geen gat te vinden. Heb ik zo een dopje. Ja. Heb ik het gebruikt. Nee. Wist ik veel dat zo een gat plots ‘verdwijnt’…

 

8 gedachtes over “PLOG : de noestige werkster

Geef een reactie

