Platbroodpizza met Turkse peper, kaas en rucola

IMG_20160224_180735

Een eindje geleden had ik twee vriendinnen op visite. Soms is het puzzelen tussen onze uren en ons (druk mag ik zeggen met momenten) leven. De ene kwam tussen een gesplitste dienst door, over de middag en de tweede kwam na haar ochtendshift. Eraan gekoppeld dat twee van ons schoolgaande kinderen hebben is de tijd natuurlijk véél te kort om alles te vertellen wat we willen vertellen. Vaak tikt de klok veel te snel en moeten we veel te vlug afscheid nemen. Traditie getrouw wordt er een flesje cava gekraakt, voor twee van ons was het de alcoholvrije versie. Omdat deze date rond het middaguur valt, wil ik natuurlijk iets voorzien. Altijd zeggen ze dat ik geen of niet veel moeite moet doen maar ja 😉 Dat gáát mij gewoon niet af 🙂 En dus zit ik enkele dagen voor de afspraak al te snuisteren in mappen, recepten, kookboeken over wat ik kan maken dat:

  • niet te veel tijd in beslag neemt
  • makkelijk voor te bereiden is (ik wil natuurlijk zo weinig mogelijk tettermomenten missen)
  • gezond is (ja wij drie weten wel altijd iets over ons gewicht 🙂 en gezond valt hier in de smaak, ’t zijn ook geen zo een zindelijke pietjes mijn ladies)
  • verrassend is (iets nieuws)

Ik hoefde niet zo lang na te denken over wat ik die dag ging maken. Ik kreeg van Hello Fresh namelijk dit gerechtje gepresenteerd. Oorspronkelijk kwam het mee in de box met volkoren Libanees platbrood en Turkse peper. Maar dat eerste vond ik niet onmiddellijk in Delhaize, dus verving ik het met wraps en dat tweede lijkt verdacht goed op een simpele puntpaprika. Dus ik paste het recept wat aan en ik wil het kost wat kost hier met je delen want dit is gewoon een toppertje! Je kan er trouwens opgooien wat je wil (zoals een gewone pizza) en je maakt het al zo vettig en prettig naar eigen keuze 😉

Van HelloFresh mag ik gerust hun recepten delen, bij deze zijn ze dan ook vermeld en weet je zeker dat het van hen afkomstig is!

 

Hier gaan we dan:

Voor 2 personen heb je nodig:

  • 2 teentjes look (pers fijn)
  • 2 puntpaprika’s (ontpit en snij in dunne ringen/repen)
  • 250g champignons (snij in plakken)
  • 2 blikjes tomatenpuree
  • 4 wraps (vb Aldi)
  • 100g geraspte belegen kaas
  • 2 tl rozemarijn
  • 40g rucola
  • 1 el olijfolie
  • extra vierge olijfolie naar smaak
  • peper en zout naar smaak

Verwarm de oven op 200 graden. Meng de tomatenpuree met de look in een kom. Verhit de olijfolie in een koekenpan (met anti-baklaag) en bak de tomaat-knoflookpuree in 3 minuten op een laag vuur. Voeg 4 el water toe en roer goed tot er een gladde saus ontstaat.

Smeer de wraps in met de saus, leg ze op een bakplaat (het lukt bij mij net per twee) met bakpapier en beleg: champignons, puntpaprika, belegen kaas, rozemarijn, peper en zout

Bak ze in 7 tot 9 minuten in de oven.

Werk ze net voor het opdienen af met rucola, extra vierge olijfolie en peper naar smaak.

Stop de volgende lading in de oven terwijl je de eerste portie op eet.

TIP:

Als je zoals ik ’s middags (of ’s avonds) volk over de vloer hebt, zorg ervoor dat je saus en je groentjes klaarstaan en beleg ze ala minute. Geen werk! Zet je in de zetel, schenk jezelf en je gasten een glaasje cava of wijn, snij de pizza’s in driehoekjes, zet wat servetjes en kleine bordjes op tafel en plaats alles op de salontafel.

 

–> Het enige wat je nu nog moet doen is wat mensen uitnodigen, dit in elkaar flansen, genieten en vooral véél babbelen! <–

 

 

 

 

 

 

2 gedachtes over “Platbroodpizza met Turkse peper, kaas en rucola

Geef een reactie

