Liefste mama

noperfectmother_forevermamaquotes-_-quotes-_-forevermama_nl-6

Mamaatje,

Soms zie je op Facebook tekstjes verschijnen, die massaal gedeeld worden met de mama er in getagd. Dat is niet mijn stijl, maar als je ze ziet passeren, denk er dan maar ook jou naam bij.

Je weet dat ik elk jaar een kaartje voor je schrijf, een bloemetje haal, of een enorme fruitmand als je op de lijn let πŸ™‚ Onze foto heeft ook nog de krant gehaald met een of andere moederdagactie. Maar dit jaar dacht ik het eens over een andere boeg te gooien. Omdat ik nu mijn blog op Facebook deel, wil ik je op deze manier toch een beetje verrassen en even van me af schrijven wat jij voor mij betekent.

Wat ik dit jaar misschien nog extra in de verf wil zetten, is mijn bewondering voor wat je allemaal doet voor je kleinkinderen. Je bent er, gelijk wanneer. Soms mag je ook wat meer aan jezelf denken hoor, want je zou jezelf aan de kant schuiven om er maar zo goed mogelijk te kunnen zijn. Maar langs de andere kant, zou je daar helemaal niet mee kunnen leven. Je kan moeilijk nee zeggen en ik weet waarom. Het is jou manier van geven. En dat siert je! Het is mij meer waard dan de grootste berg goud. Toen Amber naar school begon te gaan, wilde je er niet aan dΓ©nken dat ze ook maar een half uurtje in de opvang zou moeten blijven. Je bood dan ook direct je oma-tijd aan, zodat de kleine tot nu toe altijd door jij of ik kan afgezet en afgehaald worden, zelfs over de middag altijd naar huis kan komen.

‘Da kleen sprotje’…

Niet alleen het naar school gaan, ook op andere momenten weet ik dat ik je altijd mag vragen om te komen thuiswachten, om ze te brengen, om ze te laten slapen, om gelijk wat. En, dat je dan hier thuis eens een strijkje verzet om mijn werk wat te verlichten, dat is heel veel waard.

Ik vind het mooi om te zien hoe je inzit met je kleinkinderen en hoe ze, jaja, toch wel een beetje verwend worden als ze bij jou zijn.

Snoepjes en ‘kussentjes’, ‘balletjes’, cracotjes en boterhammetjes met choco… oma heeft het! En dan nog liefst vanal opeten in de zetel πŸ˜‰

Amber vind het leuk om naar oma te gaan en dat is nog het allerfijnste. Ik vind het belangrijk dat ze een goede band met je zal hebben, en dat zal zeker zo zijn! Ze wordt er altijd met open armen ontvangen. De liefde die je ze geeft, dat druipt er af, en dat is alles wat mijn mama-hart maar kan verlangen.

Naast een groot-moeder, ben je natuurlijk ook mijn moeder. Waar ik te pas en te onpas mag binnen springen, om een koffietje te gaan drinken als ik de kleine naar school heb gebracht, om mijn hart eventjes te luchten als er me iets dwarszit, om er gewoon even te zitten of om te praten over alles en niets.

Ik ben blij dat je mijn moeder bent! Een andere zou ik niet willen. Hoe je bent en wat je doet, je doet het vanuit je hart en ziel. Ik ben blij dat ik je heb!

Liefs,

Ann-Sophie

 

 

6 gedachtes over “Liefste mama

  1. Vanavond eten we kip. Denk ik toch, want ik kreeg kippenvel bij het lezen van dit prachtig logje.
    Je moeder mag trots zijn op een dochter als jij, net als jij enorm trots bent op je moeder. Blijf elkaar koesteren!!

    Like

Geef een reactie

