PLOG

dsc_0007_2.jpg Er wordt nogal vroeg opgestaan de laatst tijd, rond 6u. De dochter is op en wij dus ook (of toch 1 van de 2). Ze zou het ons om 5u30 al durven lappen, maar die vlieger gaat niet op. Gelukkig is ze makkelijk te overtuigen om terug neer te liggen en nog wat te slapen. Het zal ook wel weer passeren.

img_20160519_195100.jpg De eerste aardbeien van het seizoen! Njammie! Ik zou er elke dag een volledige, wat zeg ik, twee bakken van eten! Ik haal ze bij de plaatselijke boer, eigen kweek, twee euro per bakje als je er twee koopt. En ze zijn o zo zoet… mmm! De suiker erbij is eigenlijk niet nodig maar ja.. Ik wil gewoon elke dag aardbeien! Ik heb ze zelf nog gekweekt maar ik krijg ze niet zo lekker of van bij Greetje!

Schoonmama is vorige week vrijdag komen thuiswachten. Terwijl de kleine in bed zat, deed ze mijn strijk, plooide ze mijn mandje plooiwas, sloeg ze een dweilke en sorteerde mijn rommelige potjes-kast (echt waar, dat wilde ik al zóóó lang doen! Wat was dat geestig als ik die kast open trok!). Ik heb dat al vaak gedaan maar de orde in die ene kast duurt nooit lang. Nu dat iemand anders het heeft gedaan ben ik precies meer gemotiveerd om het netjes te houden.

dsc_0013.jpg De reden van de thuiswacht: Amber had de waterpokken. Ze heeft nog geluk gehad, ze had er van, maar niet google-afbeeldingen-erg genoeg om er te ziek van te zijn. Ik heb ze eens proberen te tellen, ik ben gestopt aan 110. Het aanstippen van ‘de balletjes’ ging de ene keer iets vlotter dan de andere keer maar, we zijn er vanaf!

Daarop volgend: ik zat dus een ganse week met een kleuter in huis. Dat wil zeggen: let the entertaining begin! Een ziek kind vraagt al wat meer aandacht dus er werd volop gespeeld met plasticine (een topactiviteit), doen-alsof-eten, onnozel gedaan, enz. Kortom het kind uithangen. Tussendoor probeerde ik nog wat huishouden te doen maar veel energie en goesting had ik er niet echt meer voor. Maar hey! Kind content, ik content!

                  —> Maar ik was toch stiekem blij dat ik ze terug naar school kon sturen <—

dsc_0010.jpg De tijm en bieslook in mijn moestuinbakje staan in bloei, ik word daar altijd zo happy van als ik er voorbij wandel!

dsc_0009.jpg

Goedkope wasdraden in Den Aldi, precies wat ik nodig had!

dsc_0011.jpg Extra kuiswerk dedju! Toen ik de suiker na het scannen aan de kassa in mijn volle boodschappentas stak, was hij blijkbaar open.. Kleuter is in verdenking gesteld. Bij het uithalen en afkuisen van de etenswaren ontdekte ik dat de snoepzak opengescheurd was. Ik werp een fronsende blik naar de verdachte, waarop ze zegt: ‘shjnoepje hebben?’

dsc_0014.jpg Na enkele dagen kleuter-mama tijd was het tijd voor moeder om de kleine bij vader te droppen en het gat in te zijn! Na het maken van enkele hapjes zette ik koers naar the ladies. Het werd een gezellige avond waarbij de klok veel te rap tikt!

img_20160520_204752.jpg

Na het zien van de eerste film op TV, kriebelde het om de tweede te gaan huren. Een filmavondje, dat was precies al lang geleden. Deels mijn schuld, ik lig na een kwartier meestal al te ronken…

 

 

8 gedachtes over “PLOG

  1. Heerlijk, zo’n plog :). Die schoonmama mag hier ook eens langskomen, als ze daar tijd voor vindt. Er hangt strijk van drie weken ver in de veranda,…
    Fantastische foto, beiden met een handdoek op het hoofd!
    Onnozel doen, I love it!

  2. Mateo was ook altijd zo vroeg wakker en nu krijg je hem met geen stokken uit bed ;-). Er is hoop. Ik stond deze week ook vroeg op half 6 om yoga te doen, te zot voor woorden, ik moet dringend meer slapen.

Geef een reactie

