Een zwangerige zomer

Het is vakantie. De bijna drie jarige kleuter heeft er al een maand van opzitten. Moeder doet haar best om haar erdoor te scharten ploeteren. In het begin viel het nog redelijk mee. Maar zoals u wel of niet weet, ben ik nog steeds zwanger. Helaas duurt een zwangerschap 40 weken. En heb ik er nog een week of 7 van te gaan. Ik vind het lastiger dan van bij Amber.

Laat ons 1 ding duidelijk zijn: Er is geen ‘we’ in zwanger zijn. ‘We’ zijn niet zwanger, neenee, IK ben het. Copy that? Ik krijg tenen tussen mijn ribben geduwd, sta op ’s nachts met een volle blaas, ben buiten adem, moe en opgezwollen. Ik heb al twee keer pipi in mijn broek gedaan. De ene keer al hoesten en de andere keer al overgeven. Ik hunker naar mijn gewone kleren. Mijn zwangerschapsbroeken (ik heb er 2) zijn in erbarmelijke staat. De ene spant gelijk zot en is te kort en de tweede is aan het scheuren. De weinige kleren die passen worden zo vlug mogelijk gewassen. Veel mode is er niet aan. Bovendien lijk ik de master geworden te zijn in morsen op verse kleren. Als ik dan ergens naartoe ga, draag ik mijn deftigste dingen, meestal hetzelfde.

Den eersten die durft te zeggen dat zwangerschap geen ziekte is, die heeft er van.

Het is niet allemaal kommer en kwel natuurlijk… Het is prachtig. We zullen twee kinderen hebben. Ik prijs mezelf gelukkig… Ze zullen drie jaar in leeftijd verschillen, wat ik perfect vind. Amber lijkt meer en meer te beseffen dat er een broertje of zusje aankomt. Ze is erg geïnteresseerd in andere baby’s en speelt erg veel met haar pop. Ze komt spontaan op de buik liggen en laat nu en dan weten dat er een baby in zit (voor het geval ik het zou vergeten). Ik hoop dat de kleinste pagadder niet te vroeg komt zodat ik de laatste twee weken nog wat van de rust kan genieten terwijl Amber naar school gaat.

Dus nog zeven weken te gaan. Ik ben redelijk goed voorbereid. Laat de baby maar komen! Ik trek ondertussen mijn plan wel, al zaag ik wat meer (sorry Davy), ik mag blij zijn dat ik nog niet waggel! Denk ik toch.

 

 

 

 

 

21 gedachtes over “Een zwangerige zomer

  1. Succes met de laatste weken, ik hoop dat de laatste twee rustige weken je gegund mogen zijn! En waggelen is niet erg, zolang je niet voorover valt zou ik me geen zorgen maken 🙂

  2. Ik had indertijd mateloos bewondering voor mijn schat die onze twee kinderen negen maanden heeft gedragen. Om nog te zwijgen van het afzien in het kraambed.
    Het vooruitzicht twee kinderen te hebben straks is inderdaad wel een fantastische gedachte.

  3. Dat wil zeggen dat de baby rond mijn verjaardag wordt geboren, hou u dan maar vast 🙂 :-). Ik vond zwanger zijn vreselijk, ik werd een aangespoelde walrus en kon mijn veters niet meer knopen om over de rest nog maar te zwijgen. Gelukkig is de zomer niet te warm anders was het nog erger geweest, voel met je mee. Er is niks wij of tof aan 🙂 :-)!

  4. Haha, ik moest me zo inhouden om niet te lachen met je logje 😀😀, ben je nu boos?
    Het is allemaal zo herkenbaar, lang geleden en toch niet en alhoewel ik zware zwangerschappen had (lees: 3 kinderen van 4,2 gr) vond ik het heerlijk!
    Ik duim met je mee dat je laatste weken een beetje meevallen, echt! Liefs!

  5. Hehe, zwangerschap is geen ziekte maar je kan er toch behoorlijk ziek van worden. Mijn lichaam is de afgelopen maanden ook compleet op hol geslagen en ben ook meer ziek dan gezond geweest. Gelukkig vergeten we veel als er eenmaal een wolk van een baby in onze armen ligt. Veel succes nog!

Geef een reactie

