I make babies. What’s YOUR superpower?

11917845_1100710803294763_282402080_n

Tijdens de zwangerschap, word je geconfronteerd met verschillende uitdagingen. Fysiek, mentaal, sociaal, op allerhande vlakken. Vooral op het laatste komen ze meer en meer ‘tot zijn recht’ als ik het zo schoon mag uitdrukken (onterecht, it’s living hell, voor mij toch).

20151122-388

Schoenen aandoen. Gelukkig is het zomer. Sletsen (teenslippers) zijn hier dagelijkse kost, en als Amber het ziet zitten om wat te helpen krijg ik mijn sandalen eens aan. Anders zie ik het gewoon niet zitten. Met 1 hand een riempje aandoen. Ik voel mij een echte sukkelaar op dat moment. Samen met dingen oprapen. Dochter wordt ook ingeschakeld. Als ze goesting heeft.

pregnant-mother-problems-comics-illustrations-kos-og-kaos-36__6051-690x438

Innewaarts bestampt worden langs alle kanten. Die baby is overal tegelijk. Of het moeten er meerdere zijn. Hé stamp jij richting blaas, ik froetel nog wat tussen de ribben.

Iedereen heeft zo zijn eigen theorie. Hoe worden meisjes gemaakt en hoe jongens? Wat zal het worden? Het geslacht verzwijgen maakt dit onderdeel wel leuk. Grappig hoe sommigen hun uitleg geven 😉 Nog even en ik word gevraagd in welk standje het werd verwekt om te weten wat het zal zijn :p

ff-cartoon-2

Horrorverhalen. Altijd en overal. Hier en daar een enkeling die me zegt hoe vlotjes het gaat en hoe meer kinderen, hoe vlotter (want ‘de weg’ is al gemaakt). Vandaag zei er iemand van in de straat, uit het niets: ‘Maarja, de dag van vandaag worden ze meestal wel normaal geboren, hé’. Euh, oké, ja, ’t zal wel allemaal vlotjes gaan zeker?!

5547dd7dae5b1851123e6e5001ae7c65

Diezelfde mevrouw zei me vandaag: ‘amai, ook al redelijk vet’. Terwijl ik volgens de gyn. 8 kilo bij ben, geteld vanaf 8 weken zwangerschap. Zwijg gewoon, zwijg.

Al moet ik zeggen dat ik onlangs aangesproken ben door een mevrouw, die mij complimenteerde met mijn mooie buik, en dat ik straalde in die korte short. Dat beeld heb ik netjes opgeslaan en speel ik dagelijks eens af 🙂

pregnant-mother-problems-comics-illustrations-kos-og-kaos__605

Need I say more…

pregnant-mother-problems-comics-illustrations-kos-og-kaos-24__605

Je kan het positief proberen te bekijken… Al stoor ik me er minder aan dan bij Amber.. het hoort er gewoon bij. Maar trop is trop!

pregnant-mother-problems-comics-illustrations-kos-og-kaos-26__605

Het alcoholvrije leven is kak.

uk4u5cp2h739

Last but not least. De after birth-selfie.

 

Alles natuurlijk te nemen met een korreltje zout 😉 (sommige toch, kies zelf maar ;-))

12 gedachtes over “I make babies. What’s YOUR superpower?

Geef een reactie

