No Filter

img_20161018_111124.jpg

Het kan mij precies allemaal niet schelen dat de wallen tot op mijn knieën zakken en dat er redelijk wat donkere kringen rond mijn ogen verschijnen. Na ongeveer een maand is dat nu eenmaal zo. Je slaapt bitter weinig. Je hangt veel in de zetel en je neemt altijd veel te laat een douche want je hebt altijd nog wel iets te doen.

Maar ik mag je ook wel vertellen dat onze 1 maander zijn moeder al veel begint te gunnen. Hij begint ’s nachts langer te slapen en overdag slaapt hij flink. Drinken, slapen. Zo gaat dat hier de laatste dagen. Soms weent hij eens van een krampje, en dan nog, die vallen wondergoed mee. Oke, ik ga dat hier toch niet in mijn oog krijgen (ik bedoel dus, het gaat hier nu toch niet veranderen) nu ik dat hier heb gezegd he! Hij hoort het precies, hij komt er al wakker van!

dsc_0018.jpg

Het valt me op dat ik altijd foto’s neem als hij slaapt. Precies of hij heeft geen wakkere modus.

Hier is ‘m, de mafzak. Sinds kort valt hij nu en dan eens uit zichzelf in slaap. De ene keer met wat tutteren en ik die nu en dan zijn tut ga geven en de andere keer stilletjes weg. Soms wil hij gewiegd worden en da’s ook zalig om doen. Het is een goede afwisseling. 

Er is tijd om op het gemak voort te doen. En is het vandaag niet, morgen dan. Bezoekjes ontvangen bijvoorbeeld. Zoals van mijn lieve vriendin. Zij stelde me voor om te komen helpen in huis, ze had een vrije voormiddag. Ik kon haar zeggen dat het eigenlijk niet echt nodig was maar maakte heel graag een kan koffie (ne groten als Liese komt) en verheugde mij al op wat geklets.

Ik heb namelijk kraamhulp. I Love kraamhulp! Dat madammetje deed mijn strijk, poetste mijn ramen, deed het stof af en dweilde beneden. Volgende week maakt ze een grote pot spaghettisaus en doet ze de boven. De tijd dat ik over heb kan ik aan de kinderen besteden of aan andere zaken in huis. Minder stress, minder moeten,… zalig!

De vermoeidheid gaat er niet van weg. Het slaaptekort stapelt zich een beetje op. Hij sliep onlangs 6u aan een stuk. Toen kon ik de slaap niet vatten,  typisch! 

We bollen dus rustig verder en smeren nog een laagje fond de teint 😉

11 gedachtes over “No Filter

  1. Waow! Geweldig gefeliciteerd met je knappe baby! HOpelijk krijg je je rust een beetje met de keer terug. Ja t is wat hé, bevallen en dan voor zo’n kleine dreumes zorgen. Wat een goeie beslissing van jullie om kraamhulp te nemen!

    Like

  2. Het is een supermooie foto! Ik kan het soms echt niet geloven dat onze kids al zo groot zijn…maakt me een beetje melancholisch!
    Dat slaapgebrek kom je wel te boven, geloof me! Gewoon voor 200% genieten! En als je een babysit nodig hebt… 😀😀😀

    Like

Geef een reactie

