Herfstvakantie

Als je geen kinderen hebt dan weet je amper wanneer er vakantie is. Ik bedoel, je leeft gewoon niet in dat ritme. Je moet waarschijnlijk al heel hard nadenken om te weten wanneer de krokusvakantie valt. Van mij was dat toch zo. Moeders praatten bvb. vroeger tegen mij over hun zoon of dochter die startte na de krokus. Ik moest toen al redelijk nadenken wanneer dit juist was. Vandaag de dag heb ik een schoolgaande kleuter. Nu heb ik de luxe om enkel na te denken wat we gaan doen in de vakantie want ik ben nog thuis. In werkmodus moet ik vooraf zorgen dat ik toch wat thuis ben en of er al dan niet opvang nodig is. Maar nu, dus niet! Zalig!

We zijn nu halverwege.

Maandag gingen we op bezoek bij een vriendinnetje uit A. haar klas. Als je kind naar school gaat dan stap je zo een nieuw sociaal netwerk in. Onze dochter heeft een vriendinnetje in de klas. Die twee komen erg goed overeen. Ondertussen leerden we de ouders ook kennen. Het klikt en we gingen op bezoek.

Dinsdag gingen we met vrienden naar er was eens in Oostende. Het was erg druk. Volgend jaar zou ik dit terug doen maar dan niet op de feestdag. Er was niet echt mogelijkheid om veel dingen te doen want er stonden te lange wachtrijen. Niet ideaal met onze kleuters. Ze trokken het zich niet aan, ze hadden elkaar. We besloten na alles gezien te hebben af te zakken naar een kindvriendelijke stek in Zonnebeke. Door een kleine misvatting deden we er een uur en half over. De avond sloten we af met een bescheiden etentje waar de kinderen zich konden uitleven in een binnenspeelpark.

Over Allerheiligen. Ik ben niet zo ‘kerkhofachtig’ aangelegd. Ik ga nooit naar kerkhoven. En als ik het zou doen dan zeker niet op zo een dagen. Al die triestigheid samen. Brr. Niets voor mij.

Vandaag dacht ik dat het slecht weer ging zijn. Hadden ze toch uitgegeven? Of ben ik mis? We hadden vooraf al afgesproken met vrienden om naar een binnenspeeltuin te gaan. Zeg nu eerlijk… als ouder wil je ook gewoon eens op je gemak zijn. Gewoon zitten, nu en dan eens de kroost voorzien van spijs en drank. Toezien hoe ze zich amuseren en tegelijk zichzelf afmatten, om dan naar huis te rijden met kinderen die bekaf zijn en zonder moeite gaan slapen omdat ze er de fut niet meer voor hebben. Om dit resultaat te bekomen zou je thuis nogal veel met plasticine mogen spelen of kamp spelen. Neenee, indoors. Minimum 1 keer per vakantie. Moet je doen.

Amber had geluk, ze mocht daarna nog exclusief met padré op het reuzenrad. Het staat nog even te pronken op de grote markt van Ieper vooraleer hij verdwijnt. Allen daarheen dus! Een beetje vader dochter tijd. Daarna gingen ze nog frieten gaan eten. Het kind was KO. Missie volbracht. Ze was voldaan.

Morgen hebben we niets gepland. Een ongeplande dag, moet kunnen. Het zal van het weer afhangen wat we gaan doen.

Vrijdag worden er valiezen ingepakt en gaan we een weekendje weg. Niet ver. Geraardsbergen. Even weg met ons vier. Emiel zijn eerste ‘reisje’. Ik zie er zo naar uit. Waar ik niet naar uit zie is het inpakken en uitladen achteraf. Dat is altijd zo een volksverhuis! Ligt volledig aan mezelf. Ik pak altijd te veel kleren in. Typisch zeker?

 

Verder maakte ik samen met Amber haar eerste aftelkalender terwijl Davy de boekhouding her-organiseerde. Leek me wel leuk om te doen. Ze is er verder nog niet al te veel mee bezig. De sint hype is nog niet zó hard doorgedrongen. Hoewel ze samen met D. haar brief heeft geschreven en die beplakte met cadeau-tips.

10 November zakken we af naar de kaai om de sint himself te zien aanmeren, samen met zijn gevolg (hopelijk) zwarte pieten. Om dan huiswaarts te keren en klaaskoeken te eten met warme chocomelk. Tradities eren.

dsc_0045.jpg

Er wordt al eens meer moeite gedaan in een vakantie. De eerste keer dat er hier verf wordt uitgehaald. Papa mocht de spits afbijten. Moeten we meer doen. Ik heb alvast wat ideetjes van Pinterest gehaald.

img_20161031_131827.jpg

We zijn dus al halverwege en de dagen werden al goed gevuld.

En jullie, wat waren/zijn de plannen voor deze vakantie?

7 gedachtes over “Herfstvakantie

  1. Geen vakantie hier dus…je hebt overschot van gelijk, ik moet, nu onze kids werken, echt nadenken over wanneer de schoolvakanties vallen! Voordeel, we doen wat we willen en gaan wanneer we willen! En gedaan met puzzelen over de opvang 😀😀
    Geniet!

    Like

Geef een reactie

