“I mean: It’s the end of an era!!”

Ik wil vandaag eventjes, maar niet te lang, terugblikken over de herstart op het werk, na de zwangerschap van Amber. De trip op die rollercoaster is er eentje die ik (natuurlijk) nooit zal vergeten en ene die ook voor altijd deel uit zal maken van mijn leven. Het heeft mij voor een stuk ‘hervormt’, in de positieve zin. Misschien is het raar om het als iets positiefs te benoemen, maar nadien voelt het wel zo aan. Ik heb het ticket op die coaster nooit zelf gekocht of gevraagd, ik hem ‘m gekregen, de rit uitgezeten en ik ben er terug afgestapt.

Toen ik in die tijd op die coaster gezet werd kon ik me niet voorstellen dat ik er nadien zo over ging denken. Maar 1 ding wist ik wel van het moment dat ik er in vastgegespt zat: ik ben er nu, ik zal ‘m aanvaarden en uitzitten. De rit wordt hevig en pittig maar er komt een einde aan.

Logischerwijze is het iets waar ik de laatste dagen even aan terugdacht. Deze morgen zette ik de grootse af aan school en de kleinsten bij de opvang. Daarna vertrok ik naar het werk. Na meer dan zeven maand thuis, back in business! Ongelofelijk hoe je zo vlug terug ‘er in’ zit. Twintig minuten voortijd stond ik op het werk. Er op het gemak ‘invliegen’ met een vergadering en na drie uurtjes terug thuis. De kleinsten blijft nog even in de opvang, ondertussen schrijf ik wat en begin dan hier en daar wat rond te roefelen in huis. Het ‘echte’ leven kan terug beginnen. En dat zal zo zijn, binnen hier en een week ‘klappen’ we er al niet meer van.

Zalige stilte nu. Straks aangevuld met zalige drukte. Die twee kleine patatjes die hier straks zullen thuiskomen zullen straks bijna doodgeknuffeld worden door hun moeder. En dan zal ik de kleinste patat een liefjes vragen of hij deze nacht misschien eens wil doorslapen ;-).

 

 

 

5 gedachtes over ““I mean: It’s the end of an era!!”

Geef een reactie

