Een beetje BLOG PLOG

Soms spreken mensen mij aan op het feit dat ik een blog heb. Soms tussen de soep en de patatten. Soms zeggen ze het mij rechtuit en soms tussen de lijntjes. Als ik iets aan het vertellen ben bijvoorbeeld: ‘aja ik heb er inderdaad iets van gelezen’. Iets van gelezen? Denk ik dan. Enja dan valt ie…

Het gaat om kennissen, vrienden, mensen van op ’t werk, maar ook de apotheker bijvoorbeeld. Die had mijn blog gevonden omdat een vriendin van haar het gelezen of geliked had. Bij het halen van ik weet niet meer wat hadden we het er eventjes over. Ik weet soms niet hoe te reageren!Β Soms sta ik gewoon schaapachtig te kijken.

Tja, waarom bloggen de bloggers. Vertel het mij eens? Omdat het leuk is om doen. Omdat het soms kriebelt om te schrijven. Omdat je soms eens wil delen. Omgekeerd lees ik ze ook graag. Zonder de laatste tijd vaak te reageren wegens tijdsgebrek. Ik ben voorlopig officieel een ‘lurker’. Een stiekeme meelezer. Dat maakt mij dan ook soms nieuwsgierig wie er hier allemaal komt meelezen? Fraai veel denk ik. Misschien meer dan ik zou denken. Maak je bekend zou ik zeggen? πŸ˜‰

Anyway.. Ik ging PLOGgen!

Een kleintje dan maar..

img_20170202_212851.jpg

Deze week stond ik op de tweedehandsbeurs. Voor de eerste keer. UUUUUUUREN voorbereidingswerk. Op Anso-tempo natuurlijk (lees: traag) want het moet natuurlijk tot in de puntjes in orde zijn.. Maar het resultaat was ernaar. 203 Lappos verdiend om uit te geven aan zomerkledij voor de kinderen. Ze mogen mij in september terug verwachten. Er Β ontpopte in mij een waar verkoopstertalent, al zeg ik het zelf.

dsc_0002_2.jpg

In het leven van werkende moeders zijn er parttime werkende moeders die kleinkinderen afhalen, babysitten en in tussentijd een strijksje doen. Moeder, merci!!!!!

img_20170208_175507.jpg

het ziet er een beetje raar uit maar het was wel lekker me dunkt!

In het leven van werkende moeders zijn er ook werkende vaders die congedagen moeten nemen als de moeders gaan werken zijn en de kinderen thuis zijn van school/opvang. Die congenemende thuisblijvende vader kookte vandaag nog ook. Me love you long time baby!

Noot: nieuwe gewoonte: wijn bij het eten. Man dat smaakt!

img_20170207_170743.jpg

Er werd geikead, om nu eens ons eigen woorden uit te vinden… Waarom heb ik die handige houder nog niet eerder gezien? ZO handig! Β Ideaal!

img_20170121_071414.jpg

strike the pose!

Ongeposeerde foto’s zijn vaak de mooiste. Ik mag het bijna niet uitspreken bij de oudste dat ik er ene ga nemen of het is al verprutst voor ik er ben. De kleinsten daarentegen denkt: ‘foto??Β Ik haal mijn supercute-irresistible-meltdown-lookinghot- look boven’.

Wat een typische moedergeklap hier zeg πŸ˜‰

img_20170131_142811.jpg

Er werden cadeautjes opgestuurd naar Amerika. Stinkende diere, om het nu eens plat te zeggen. De verzendingskosten swingen de pan uit. Voor 1980 gram cadeautjes. En nu hopen dat ze op tijd arriveren.

dsc_0001_1.jpg

Ze mocht het laatste klikske geven. En trots dat ze was. ‘Haar lieve keppe’, zoals ze het zo schoon kan zeggen. ‘Mijn schetekoentjes’, zeg ik dan.

dsc_0001_4.jpg

Wachten bij de fysiotherapeut gewapend met bezighouding. Ik ga nu met plezier naar de dokter! Nee dat is geen waar hoor… Ik mijd nog steeds dokters als de pest. Maar als het moet, dan moet het. Verdict: rugschool. Ik zeg het je, sinds ik 30 ben komen de kwaaltjes naar boven. Precies of ze zijn allemaal op tram 3 gestapt.

De dokter: ‘twee keer per week en in vier maand ben je er vanaf’. Say whaaaat?

img_20170205_112003.jpg

Het huis voor je alleen hebben op een zondagmorgen. Dan belandt er wel eens een baby in bed. Tot 11u maffen. Merci Emieltje!!

13 gedachtes over “Een beetje BLOG PLOG

  1. Leuke foto’s πŸ™‚
    Ik heb ook eens geprobeerd de lurkers uit te lokken, aan het aantal views moeten het er heel wat zijn..maar de meesten geven geen teken van leven. Ik heb ook bezoekers uit de meest bizarre landen en die komen elke keer terug, daar ben ik ook benieuwd naar, maar ik kan er toch niet weer naar vragen?
    Alles goed met de baby?
    Liefs!

    Like

  2. ewel , ik denk da’j het weet maar ik ben idd een lurker !!!! ‘k volg je , ‘k lees je , ‘k geniet van je schrijfsels , maar shame on me ‘k reageer nooit !!!!
    waarom , denken dat het tijd in beslag neemt , enkel vlug eens lezen , eens een receptje meepikken , zien da’j ook haakt maar er nooit naar vragen , foei voor mezelf , ‘k ga proberen myn leven te beteren …… proberen hΓ©

    Like

  3. Dit ben ik : nog tot 3 augustus 47 jaar, mama van twee grote dochters, wonend halverwege tussen Brugge en Gent in een boerendorp. Oost-Vlaamse met een Iepers lief. Soms lurker hier en elders en soms schrijf ik eens een reactie.
    En die spontane foto is er echt ene om in te kaderen!!

    Like

Geef een reactie

