Ben je single en…

Single zijn. Het is een begrip dat me eigenlijk wat onbekend is. Ik heb van jongs af aan al een lief gehad. En als het gedaan was met een lief, dan was er redelijk rap iemand anders. Denk nu niet dat ik tientallen relaties heb gehad. Nee, ik was geen fladderaar. Ik wilde iets definitiefs. Ik heb nooit echt gezocht naar wat ik heb. Het is mij eigenlijk gewoon overkomen.

Maar singles dus. Ik kan me er een beeld van vormen hoe het is single te zijn, maar zal het nooit echt begrijpen omdat ik het gewoon niet bén. Het is een begrip waar je je iets bij kan voorstellen maar je kan er jezelf nooit mee identificeren, want je bent het niet.

Ik ben hier en daar wel wat omringt met singles maar het merendeel van mijn vriendenkring zijn koppels.

Nu, waarom ik dit stukje schrijf.. Mijn zus is ook single. En zij heeft een prachtig initiatief opgestart. Echt, ik vind het een super idee! Ze heeft in overleg met een andere Facebookgroep ‘Vlaamse jongeren ontmoeten +20, +30, -45’, zelf een groep opgestart. De naam is gelijkaardig maar is gericht op mensen van onze regio. West-Vlaanderen dus.

Hier is de link er naartoe. De groep is kersvers en hoe meer leden de groep zal hebben, hoe beter dat de bedoeling ervan tot uiting zal kunnen komen.

De groep is een instrument om andere alleenstaanden te leren kennen, op een ongedwongen manier. Online maar ook in het echt. Stel, je wil naar het evenement ‘de muzikale dinsdagen’ gaan maar niet alleen. Dan kan je dat evenement toevoegen in de groep en vragen wie wil meegaan. Het is dus een alles kan maar niets moet principe. Je kan vanop de zijlijn mee volgen maar je kan ook actief suggesties doen. Het basisprincipe is duidelijk: je moet single zijn + het is geen datingsite. Het hoofddoel is om mensen samen te brengen, niet om te koppelen, al kan dat natuurlijk een gevolg worden van onderlinge contacten.

Je kan er waarschijnlijk ook mensen leren kennen met gezamenlijke interesses. Ik zeg nu maar iets. Kook je graag maar ken je niemand die je interesse deelt en wil je niet alleen naar een workshop dat je toevallig ergens gezien hebt. Je gooit het in de groep en misschien vind je wel een gelijkgestemde die je wil vergezellen.

Akkoord, je moet durven. Maar er is nog niemand doodgegaan van eens uit zijn comfortzone te stappen. En, wie niet waagt…

9 gedachtes over “Ben je single en…

  1. Ik denk dat er veel meer mensen single zijn dan we denken, leuk initiatief…….al is het maar alleen om de sociale contacten te pimpen. En grappig, mijn relaties overkwamen mij ook steeds, ik rolde bij wijze van spreken van de ene naar de andere

  2. Single zegt:

    Single zijn is op zich geen moeilijkheid of probleem. Happy single kan perfect. Als single zijn een begrip is geworden dan denk ik zo dat je lang single bent omdat de goeie bezet zijn.

Geef een reactie

