Inslaapwallen

Na twee nachtjes op het werk doorgebracht te hebben wandel ik met pak en zak heel gemoedelijk naar mijn auto. Ik voel me maar ‘half mens’. Alles duurt langer. Ik blijf overal ‘hangen’. Ik luister naar mensen die praten maar halverwege ben ik ze ‘kwijt’. Nu lukt het al helemaal niet meer om 2 dingen tegelijkertijd te doen. Een grote tas koffie, dat is wat ik nodig heb. In het naar huis rijden draai ik de ramen langs beide kanten open. Zo ontstaat er een fris windje. Samen met de zon maken ze een prima, bijna helende combi. Eenmaal thuis zie ik de buren praten. Ik heb ook wel zin in een babbeltje en meng me in het gesprek. Mooi weer maakt me socialer op een bepaalde manier, merk ik op bij mezelf. Ik rond het gesprek af en ga naar binnen. Vlug nog een berichtje sturen, terug de auto in en Emiel gaan oppikken bij de opvang. Het ventje heeft ook een goede dag. Goed gegeten, goed slapen en ik krijg een happy baby terug mee naar huis. Kraaien en lachen. Hij lacht anders vind ik. Gek om te zeggen. Hij klinkt ‘ouder’. Hij begint andere klanken te ontdekken en is ze volop aan het oefenen. Hij begint te gieren van het lachen als ik hem vastpak en begin rond te huppelen. Hij kikkert me stante pede op. Dat is alles wat ik nodig heb, denk ik.

Jij maakt me zo gelukkig, klein patatje.

Terwijl hij wat ligt te wroetelen (woelen voor de niet West-Vlamingen) op zijn mat maak ik koffie. Ik smeer een boterhammetje. En ik besluit nog wat te schrijven. Oorspronkelijk wilde ik een tag invullen. De slaaptag die ik al eventjes staan heb. Maar er zijn andere woorden uitgerold. De warmte van de koffie, de zachte gloed van de eerste zonnestralen en een content sprotje samen met weinig slaap. Het maakt me precies wat ‘corny’.

De batterijtjes moeten wat opgeladen worden en ik dacht aan een tukje maar er is te weinig tijd. De oudste moet straksย gaan turnen en eerst opgehaald worden bij mijn zus. Dus het wordt eigenlijk hoog tijd dat de kleinste in zijn bed beland en dat ik mezelf wat toonbaar maak. Bovendien stink ik. Echt. Deo helpt niet meer. Als je jezelf begint te ruiken zit je al een stap te ver. Douche here I come!

img_20170315_115945.jpg

Nieuwe oorbellen maken ook veel goed!

6 gedachtes over “Inslaapwallen

Geef een reactie

